Drama Kampong Pisang Bersiri-Siri

Kampong Pisang Bersiri-Siri

Astro membawakan francais filem Kampung Pisang ke skrin televisyen dalam bentuk drama bersiri premium menerusi jenama ‘Astro Originals, bertajuk “Kampong Pisang Bersiri-Siri”, arahan Pengarah Terbaik Festival Filem Malaysia ke-21, Mamat Khalid. 

Masih berlatarbelakangkan Kampung Pisang, drama siri berdurasi satu jam ini menghimpunkan barisan watak komedi daripada francais terdahulu. Antaranya, Pak Jabit dan Husin daripada filem Zombi Kampung Pisang, Kak Limah (Hantu Kak Limah), Cik Purnama, Chomprak, Joko Anuar, Pembantu Perubatan (Hantu Kak Limah Balik Rumah) dan penampilan watak Barkoba daripada 16 dan 17 Puasa. Malah, turut memperkenalkan watak sampingan baru seperti Pak Kasim, Pak Din ‘Pest Control’, Pak Karim dan Cik Chun.

Bagi watak penduduk tetap Kampung Pisang, ia akan dijayakan oleh Kazar Sairi, Bell Ngasri, Dewa Sapri, Aziz M. Osman, Mat London, Avaa Vanja, Nazeera Sardi dan ramai lagi. Tambah menarik, penonton boleh turut menyaksikan penampilan khas barisan selebriti popular tanah air secara bergilir-gilir pada setiap minggu sepanjang 12 episod siri ini bersiaran. Di antara mereka yang terlibat adalah Datuk Awie, Hazama, Ellie Suriaty, Pekin, Delimawati, Ozlynn, Soffi Jikan, Joey Daud, Kamarool Hj Yusof, Imuda, TJ Isa, Adam AF, Azlan Komeng, Ayie Hushairi, Faizal Chal, Nasir Jani, Soya dan Shuk Sahar.

Saksikan siri drama premium komedi seram “Kampong Pisang Bersiri-Siri” bakal menemui penonton mulai 7 Disember ini, setiap hari Isnin, jam 9.00 malam, di Astro Citra, saluran 108 (HD) / 128 (SD).

JUDUL : KAMPONG PISANG BERSIRI-SIRI
EPISOD : 14
TARIKH TAYANGAN : 7 Disember 2020
WAKTU SIARAN : Isnin, 9:00 malam
SIARAN TV : Astro Citra 108 HD / 128 SD
PENGARAH : Mamat Khalid
PRODUKSI : Astro Shaw Sdn Bhd
PELAKON : Kazar Sairi, Bell Ngasri, Dewa Sapri, Aziz M. Osman, Mat London (Ahmad Ibrahim), Avaa Vanja, Nazeera Sardi, Datuk Awie, Hazama, Ellie Suriaty, Pekin, Delimawati, Ozlynn, Soffi Jikan, Joey Daud, Kamarool Hj Yusof, Imuda, TJ Isa, Adam AF, Azlan Komeng, Ayie Hushairi, Faizal Chal, Nasir Jani, Soya, Shuk Sahar, Sharwani, Mohd Rashid, Latiff Zami, Jasper Supayah, Reza Hasbi, Annie Mosha, Akmal Ahmad, Wan Raja

WATAK PELAKON
Kazar Sairi sebagai Pak Din
Bell Ngasri sebagai Barkoba
Aziz M. Osman sebagai Pak Jabit
Dewa Sapri sebagai Cik Purnama
Mat London sebagai Pak Karim
Nazeera Sardi sebagai Cik Chun
Awie sebagai Husin
Sharwani sebagai Wani
Latiff Zami sebagai Manap
Joey Daud sebagai Daud M
Jasper Supayah sebagai Izlin
Avaa Vanja sebagai Cik Nab
Reza Hasbi sebagai Ehson
Ozlynn sebagai Chik Chom

SINOPSIS KAMPONG PISANG BERSIRI-SIRI
Kisah penduduk Kampung Pisang yang dilanda misteri dan masalah. Setiap minggu ada sahaja yang datang menggangu penduduk kampung, dan yang menghairankan, semuanya berbeza-beza seperti toyol, hantu rempit, serigala jadian, hantu sungai, orang minyak, zombi, makhluk asing, pocong dan paling unik hantu Kak Limah! Huru-hara jadinya penduduk kampung dan mereka akan bergandingan untuk mengharmonikan semula kampung kesayangan mereka.

Episod  2
Seluruh penduduk kampung pisang di ganggu oleh hantu rempit dan menyebabkan seluruh penduduk menjadi kecoh.

Episod  3
Musibah telah melanda apabila ayam Barkoba hilang dan mereka terjumpa tapak kaki Werewolf di warung Pak Jabit. Seorang ranjer bernama Rashid memberi tahu bahawa terdapat serigala jadian di Kampong Pisang.

Episod  4
Musibah telah melanda apabila ayam Barkoba hilang dan mereka terjumpa tapak kaki Werewolf di warung Pak Jabit. Seorang ranjer bernama Rashid memberi tahu bahawa terdapat serigala jadian di Kampong Pisang.

Episod  5
Sekali lagi kampong pisang dilanda masalah apabila, anak-anak gadis kampong pisang di ganggu oleh Orang Minyak.

Episod  6
Kampong pisang tiba-tiba digemparkan dengan kehadiran Zombi yang membuatkan Husin kembali untuk membantu menyelesaikan masalah yang dialami penduduk kampungnya.

Episod  7
Kampong pisang tiba-tiba digemparkan dengan kehadiran Zombi yang membuatkan Husin kembali untuk membantu menyelesaikan masalah yang dialami penduduk kampungnya.

Episod  8
Geng Pak Jabit mengadakan aktiviti mengembara ke dalam hutan. Keadaan menjadi huru hara apabila mereka menjumpai mayat yang sudah lama mati di sebuah pokok besar.

Episod  9
Kembali kepada zaman 60- an di mana selepas kelahiran kak limah dan sejarah hitam keluarganya.

Episod  10
Pocong mula mengganggu penduduk Kampong Pisang dan mereka meminta bantuan Pak Karim untuk menghalau pocong tersebut.

Episod  11
Kampong Pisang di kejutkan dengan kehadiran hantu raya yang mengacau seluruh penduduk kampung pisang. Pak Jabit memanggil Uztaz Adam untuk menghapuskan hantu raya.

Episod  12
Kehadiran alien di Kampong Pisang telah mengejutkan seluruh penduduk kampung apabila perwatakan mereka bertukar menjadi luar biasa.

Kampong Pisang Bersiri-Siri
Kampung Pisang Bersiri-Siri
Pelakon Kampung Pisang Bersiri-Siri
Kampong Pisang Bersiri-Siri