Drama One Million Dollar Voice

One Million Dollar Voice

Drama rantaian terbaharu di Astro, One Million Dollar Voice (1MDV) bakal menyingkap kisah di belakang tabir sebuah rancangan realiti nyanyian. Siri fiksyen yang diilhamkan oleh kisah-kisah benar ini dibarisi pelakon popular tanah air seperti Emma Maembong, Amelia Henderson, Ben Amir, Lah Ahmad, Roy Azman, Datin Nina Juren, Sean Lee, Zarul Umbrella dan ramai lagi.

Drama diarahkan oleh Michael Ang dan diterbitkan oleh Juita Viden akan ditayangkan pada setiap Isnin hingga Khamis bermula 28 Ogos 2023, pukul 10 malam secara eksklusif melalui saluran Astro Ria (104) serta turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.

One Million Dollar Voice

Episod: 24
Tarikh Tayangan: 28 Ogos 2023
Waktu Siaran: Isnin - Khamis, 10 malam
Rangkaian: Astro Ria / Astro GO
Pengarah: Michael Ang
Produksi: Juita Viden

Watak Pelakon
Emma Maembong sebagai TJ
Lah Ahmad sebagai Joe
Amelia Henderson sebagai Zana
Ben Amir sebagai Muhammad Ali
Neeta Manisha sebagai Sheila
Roy Azman sebagai Halim
Tracie Sinidol sebagai Aida
Ezra Kairo sebagai Prabu
Naufal Azrin sebagai Daim
Layla Sania sebagai Bella 
Uriah See sebagai Felix
Sean Lee sebagai Jason
Zarul Husin sebagai Karim
Keanu Azman sebagai Sajad
Nina Juren sebagai Mak Aida
Afry Wijoyo sebagai CR Crew
Nasir Khan sebagai CR Crew
Melissa Aurellia sebagai Keena

Sinopsis One Million Dollar Voice

Mengisahkan krew produksi serta para peserta sebuah pertandingan realiti yang suatu ketika dahulu tersohor tetapi kini kian corot di kalangan para penonton.

Dengan tekanan yang diterima, penerbit TJ yang diperankan oleh Emma Maembong ingin menebus semula maruahnya serta rancangan terbitannya walau apa jua sekalipun.

Siri rantaian ini turut memaparkan motif di sebalik setiap penyertaan peserta yang mendahagakan wang kemenangan sebanyak USD 1 juta.

Antaranya Ali yang dimainkan oleh Ben Amir yang ingin melepaskan dirinya daripada genggaman gang lamanya untuk berkahwin dengan wanita pilihannya yang merupakan anak seorang anggota polis.

Manakala Zana yang dilakonkan oleh Amelia Henderson ingin membebaskan dirinya daripada dibelenggu oleh kisah silamnya sebagai seorang pekerja seks dengan bertekad untuk memenangi wang tunai tersebut.

Joe yang dimainkan oleh Lah Ahmad perlu melangsaikan hutangnya demi menyelamatkan nyawa isteri dan anaknya.