Sayangku Cikgu Hania

Sayangku Cikgu Hania

Nantikan drama Sayangku Cikgu Hania adaptasi daripada novel Cikgu Kan Kugari Hatimu karya Sophilea bakal ditayangkan di saluran RTM. Menampilkan Ali Reza dan Elvina Mohamad sebagai pelakon utama.

Sayangku Cikgu Hania

Episod: 26
Tarikh Tayangan: 2024
Rangkaian: RTM TV1
Pengarah: Hashim Rejab
Produksi: MIG Production Sdn Bhd

Watak Pelakon
Elvina Mohamad sebagai Hania Danira
Ali Reza sebagai Fahri Rakib
Dayang Areeda sebagai Yasmin
Alif Hadi sebagai Nazir
Natasha Rashdan sebagai Cikgu Ila
Hanna Halim sebagai Cikgu Alisa
Liang Chia sebagai Alvin Zahri
Dayang Elle sebagai Kak Long
Aishah Atan sebagai Mak Raha
Ayuna Yusof sebagai Mama Nisah
Faizul Syaharin sebagai Azman

Sinopsis Sayangku Cikgu Hania

Hania, meski hatinya pernah dilukai dengan belati tajam namun pada dia bukan semua lelaki punya cinta yang sama. Pertama kali bertemu Inspektor Fahri Rakib, hatinya berdetap kencang. Saat dia jatuh cinta, jiwa Fahri cuba ditawan meski rasa malu menerjah hati. Pelbagai cara dia cuba untuk dapatkan cinta Fahri. Rasa malu dan ego dibuang demi memiliki hati Fahri.

Dalam mengelak, Fahri juga jatuh cinta pada guru yang menumpang sewa di kampungnya ini. Beberapa kali pertemuan yang dicipta Hania, akhirnya Fahri angaukan Hania sehingga tersenyum sendiri dan sanggup minta nombor telefon Hania daripada ibunya.

Saat kasih bersulam, dugaan datang. Saat Hania rasakan dirinya tidak dipedulikan, ada seseorang yang sedang menanti dengan penuh harapan. Saat hati Hania bersedih dengan sikap Fahri, ada jiwa yang sedang menunggu untuk kembali bermukim di hati.