Drama Korea Terbaru di Astro Bulan Ogos 2021

Pada bulan Ogos ini, semua peminat K-drama boleh menikmati drama-drama terbaharu Korea seperti drama romantik, seram mendebarkan, aksi jenayah dan drama keluarga di Astro melalui KBS World (Saluran 392 HD), One (Saluran 393 HD), Oh!K (Saluran 394 HD), dan tvN (Saluran 395 HD). Kesemua episod juga boleh distrim pada bila-bila masa, di mana jua, melalui On Demand dan Astro GO. 

Police University

Police University
Mulai 12 Ogos, Khamis & Jumaat, 9.10 malam
KBS World (saluran 392 HD), On Demand & Astro GO
Genre:  Aksi jenayah 
Pelakon: Cha Tae-Hyun, Krystal, Jung Jin-young

Sinopsis:
Kisah seorang detektif yang hebat dalam menangkap penjenayah dan seorang bekas penggodam yang menggunakan kepandaiannya untuk menyelesaikan semua masalahnya. Mereka bertemu di Universiti Polis sebagai pensyarah dan pelajar, bekerjasama untuk menyiasat satu kes secara bersama. 

Check out the Event

Check out the Event
Mulai 19 Ogos, Khamis & Jumaat, 7.40 malam
Oh!K (saluran 394 HD), On Demand & Astro GO
Genre:  Romantik
Pelakon: Bang Min Ah, Kwon Hwa Woon, An Woo Yeon

Sinopsis:
Ha Song Yi (Bang Min Ah) mempunyai keperibadian yang baik dan jujur. Dia bekerja sebagai penyelaras di Taman Botani. Teman lelakinya adalah Park Do Gyeom (Kwon Hwa Woon), tetapi secara tiba-tiba, hubungan mereka terputus dan dia masih patah hati sejak perpisahan itu. Suatu hari, dia mendapat tahu bahawa dia memenangi tiket percutian untuk pasangan.

Song Yi dan Do Gyeom menyertai percutian itu, dan berpura-pura bahawa mereka masih berpasangan. Sementara itu, Seo Ji Kang (An Woo Yeon), yang merupakan penulis, menjadi panduan untuk perjalanan pasangan ini. Di sana, dia bertemu dengan Ha Song Yi yang tertarik padanya.

The Second Husband

The Second Husband
Mulai 10 Ogos, Selasa - Sabtu, 5.50 petang
Oh!K (saluran 394 HD), On Demand & Astro GO
Genre: Keluarga
Pelakon: Uhm Hyun Kyung, Cha Seo Won, Oh Seung Ah, Han Ki Woong, bermula 10 Ogos di Oh!K (saluran 394 HD).

Sinopsis:
The Second Husband adalah kisah percintaan tentang Bong Seon Hwa (Uhm Hyun Kyung) dan keluarganya yang mengusahakan sebuah syarikat gula-gula. Dia mengharungi kisah masa kecil yang malang, tetapi kerana keperibadiannya yang kuat dan positif, dia bangkit.

Dia membesar di kawasan yang sama dan mempunyai hubungan yang lama dengan Moon Sang Hyeok (Han Ki Woong). Tetapi, ketika dia secara tidak adil tentang kehilangan keluarganya, akibat tragedi yang wujud dari keinginan yang tidak dapat dihentikan, dia berjanji akan membalas dendam namun bercampur dengan takdir dan cinta.

The Road The Tragedy of One

The Road: The Tragedy of One
Setiap Khamis & Jumaat, 9.15 malam
tvN (saluran 395 HD), On Demand & Astro GO
Genre: Misteri
Pelakon: Ji Jin-hee, Yoon Se-ah

Sinopsis:
Kisah tragedi antara dua buah keluarga elit, dikaitkan dengan kes pembunuhan yang mendedahkan keinginan, rahsia dan cita-cita jahat penduduk di "Royal the Hill", hanya 1% golongan elit teratas yang tinggal di kawasan itu. 

Lovers of the Red Sky

Lovers of the Red Sky
Mulai 31 Ogos, Selasa & Rabu, 8.10 malam
One (saluran 393 HD), On Demand & Astro GO
Genre: Romantik-fantasi
Pelakon: Kim Yoo Jung, Ahn Hyo Seop, Gong Myung, Kwak Si Yang

Sinopsis:
Kisah di era Joseon, Hong Chun Gi (Kim Yoo Jung), seorang pelukis berbakat, menjadi pelukis wanita pertama yang diterima di akademi seni lukis istana, Dohwaseo. Suatu hari, dia bertemu dengan Ha Ram (Ahn Hyo Seop), seorang pegawai pemerintah yang kehilangan penglihatannya setelah mengalami kemalangan misteri ketika dia masih muda tetapi mahir membaca ilmu berkaitan astronomi. Kemudian, mereka sedar bahawa mereka terjerat dalam percintaan dan politik kerajaan yang melibatkan Putera Anpyeong dan diri mereka terjerat dalam ikatan romantis dan politik kerajaan yang melibatkan Putera Anpyeong, seorang yang bersemangat bebas dan yang bersemangat dan berfikiran bebas dan dihasut oleh Putera Sooyang.