Checklist Mr Right (TV3)

Checklist Mr Right
Drama bersiri 'Checklist Mr Right' akan disiarkan dalam slot Sakura TV3 mulai 25 0gos ini, setiap Isnin hingga Khamis jam 6 petang di TV3. Juga boleh menontonnya secara percuma di WeTV.

JUDUL : CHECKLIST MR. RIGHT
EPISOD : 12
TARIKH TAYANGAN : 25 Ogos 2021
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 6:30 petang
SIARAN TV : TV3 (Slot Sakura)
PENULIS SKRIP : Tam Suhaimi, Eena Mokhtar, Ctna Marzuki, Shamaine Othman
PENGARAH : Tam Suhaimi
PRODUKSI : Imaginal Pictures Sdn Bhd
PELAKON : Eyka Farhana, Afifah Nasir, Ikhsan Saleh, Harris Baba, Wafiy Ann, Intan Ladyana, Amy Mastura, Atiq Azman, Zalfa Zin, Nelissa Nizam, Izzat Mushtaq, Jad Hidir, Intan Nor Saina, Iman Zulkarnaian, Syrul Ezwan, Zalfa Zin, Adli Ihsan, Iqbal Rusli

WATAK PELAKON
Eyka Farhana sebagai Nina Suraya
Ikhsan Saleh sebgai Adam
Afifah Nasir sebagai Niesa
Amy Mastura sebagai Sofia
Wafiy Ann sebagai Najmi
Atiq Azman sebagai Adly
Nelissa Nizam sebagai Mia
Harris Baba sebgai Zach
Intan Ladyana seagai Serena
Izzat Mushtaq sebagai Emran
Jad Hidir sebagai Karlif
Intan Nor Saina sebagai Yasmin
Iman Zulkarnaian sebagai Zakri 

SINOPSIS CHECKLIST MR RIGHT
Mengisahkan tentang sseorang gadis yang bernama Nina Suraya ialah seorang ‘instafamous’ yang bercita-cita untuk menjadi seorang penulis skrip. Rancangan Nina untuk mendedahkan kecurangan Zach tidak berhasil apabila warga net lebih berpihak kepada Zach. Video pergaduhannya dengan Zach tular di media sosial dan Nina menerima kecaman yang kuat sehingga mengambil keputusan untuk melawat sepupunya, Niesa di Johor Bahru. 

Nina mahu menutup pintu hatinya dan percaya lelaki idamannya tidak akan wujud di realiti. Niesa pula telah menyuruh Nina menyenaraikan ciri-ciri lelaki idamannya. Nina telah dibawa ke pantai dan diberikan botol kaca. Niesa mencadangkan kepada Nina untuk membuangkan nota dalam botol itu dan melontarkannya ke dalam laut kerana lelaki yang digambarkan itu hanya wujud dalam dunia fiksyen. Nina mula mengalami kekalutan apabila bertemu seorang lelaki misteri, yang mempunyai kriteria persis lelaki idamannya seperti yang dicatatkan di dalam nota itu.