Drama Restu (iQIYI)

Restu

Nantikan drama iQIYI Original bertajuk Restu diarahkan oleh Heykal Hanifah dan membariskan pelakon seperti Remy Ishak, Wanna Ali, Siti Elizad, Elizabeth Tan dan ramai lagi. Akan ditayangkan di platform iQIYI pada 2024.

Restu

Episod: 10
Tarikh Tayangan: 2024
Waktu Siaran: Jumaat - Sabtu, 9 malam
Pengarah: Heykal Hanifah
Produksi: Infinitus Entertainment Malaysia Sdn Bhd

Watak Pelakon
Remy Ishak sebagai Razak
Wanna Ali sebagai Aini
Puteri Rafasya sebagai Amy
Siti Elizad sebagai Sara
Elizabeth Tan sebagai Melanie
Ahirine Ahirudin sebagai Janna
Yusuf Bahrin sebagai Atiq
Junji Delfino sebagai Datuk Maria
Ezzaty Abdullah sebagai Julia
Adlin Aman Ramlee sebagai Tajul
Muntazar Ghufran sebagai Kimi
Danish Hazriq sebagai Danish
Dian P Ramlee sebagai Maryam

Sinopsis Restu

Razak, 37 tahun, merupakan seorang pegawai eksekutif di sebuah syarikat pengiklanan. Razak  kehilangan isterinya, Julia dalam satu kemalangan jalanraya dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Amy, yang berusia 13 tahun. Sebagai seorang ayah tunggal, bukanlah sesuatu yang mudah untuk Razak menjaga, mendidik, dan membesarkan Amy. Ibu mertua Razak, Datuk Maria pula sering mempertikaikan kewibawaan Razak menjaga Amy dan juga berhajat untuk mendapatkan hak penjagaan Amy.

Ketika berhadapan dengan pelbagai masalah membesarkan Amy, Razak mula memikirkan inilah masa yang sesuai untuk dia mencari jodoh kerana Amy juga memerlukan seorang yang bergelar ibu. Amy bertegas bahawa wanita pilihan Razak mestilah mendapat restu daripadanya.

Razak kemudian dikejutkan dengan kemunculan sahabat arwah isterinya, Julia yang bernama Aini. Dari awal lagi, Aini memang mempunyai niat dan rancangan untuk berkahwin dengan Razak. Calon untuk menjadi isteri Razak dilengkapkan dengan kehadiran seorang influencer bernama Melanie yang terlibat dalam beberapa projek kerja dengan Razak.

Aini mempunyai hasrat untuk mendekati and memenangi hati Razak namun pada masa yang sama, Sara, long time work bestie Razak juga muncul juga dalam kehidupan Razak. Tambahan pula, Amy juga tidak senang dengan kehadiran Aini dalam hidup Razak. Di sebalik kekalutan ini, dapatkah Razak menemukan wanita yang tepat dan sesuai untuk menjadi seorang ibu kepada Amy dan menjadi suri hatinya selepas Aini? Dapatkah bakal isterinya menempuhi dugaan hidup berumahtangga?