Telefilem Bisik-Bisik (TV1)

Bisik-Bisik

Saksikan telefilem Bisik-Bisik terbitan Unit Drama TV RTM akan disiarkan di Panggung RTM saluran TV1 pada Sabtu, 24 September 2022, pukul 9:00 malam.

Bisik-Bisik

Waktu Siaran: Sabtu, 24 September 2022, 9:00 malam
Rangkaian: TV1 slot Panggung RTM
Idea Asal & Penulis Skrip: Aryza Jaafar
Olahan Semula: Tasya Keristifa
Pengarah: Ikhsan Sukiman
Produksi: Unit Drama TV RTM
Pelakon: Shahronizam Noor, Mustapha Kamal, Natasha Elyzza, Gambit Saifullah, Dato Hilal Azman, Shahfi Rafiq, Adrianna Qasmia, Gen Darwish, Zarra Zhaff, Naurah Rayyani, Faiz Syafie

Sinopsis Bisik-Bisik

Mengangkat kisah kejayaan anak-anak yatim membongkar kepincangan yang berlaku dalam institusi penjagaan rumah kebajikan. Ia mengisahkan tentang penubuhan haram rumah kebajikan yang tidak berdaftar. Kisah Fahim dan adiknya, Sahidah dihantar oleh Nazri ke Rumah kebajikan Rukaiyah. Kepincangan pengurusan rumah kebajikan ini terbongkar apabila salah seorang anak yatim yang diambil menceritakan perihal yang berlaku kepada pegawai penyiasat yang menyamar sebagai keluarga angkat yang sedang melakukan risikan ke atas  rumah  kebajikan  tersebut. Amri, pengurus rumah kebajikan mempergunakan anak-anak yatim itu terlibat dalam sisi gelap penyeludupan tanpa disedari oleh kanak-kanak tersebut.