Sentuhan Najwa

Sentuhan Najwa

Drama bersiri 13 episod 'Sentuhan Najwa' adalah hasil terbitan Nuansa Sdn Bhd, diarahkan oleh Shuhaimi Zulkefli dan menampilkan Afifah Nasir, Alif Muhaimin dan Ryry Ryun sebagai pelakon utama. Sentuhan Najwa bakal disiarkan bermula 26 Oktober setiap Rabu hingga Sabtu, pukul 9.00 malam di slot Lestary TV3 atau boleh menontonnya melalui platform penstriman Disney+ Hotstar.

Sentuhan Najwa

Episod: 13
Tarikh Tayangan: 26 Oktober 2022
Waktu Siaran: Rabu-Sabtu, 9:00 malam
Rangkaian: Lestary TV3 / Disney+ Hotstar
Penulis Skrip: Aizad Zaidi
Pengarah: Shuhaimi Zulkefli
Produksi: Nuansa Sdn Bhd

Watak Pelakon
Afifah Nasir sebagai Najwa
Ryun Ryry sebagai Raihana
Alif Muhaimin sebagai Arman
Faiz Izzat sebagai Yazi
Jasper Supayah sebagai Easther
Aleza Shadan sebagai Mak Jenab
Zila Bakarin sebagai Datin Kamala
Roy Azman sebagai Datuk Marzuki
Ako Mustapha sebagai Zakaria
Zack Zabhas sebagai Judi
Zul Helmy sebagai Redz
Ady Mohammad sebagai Damier
Sri Idrina sebagai Mia
Zati Nizam sebagai Rin
Ayu Ayuni sebagai Tami

Sinopsis Sentuhan Najwa

Kisah Najwa, seorang gadis remaja yang mengidap HIV+ sejak dilahirkan, membesar sebagai seorang remaja biasa dalam memburu impian dalam kehidupan tapi berdepan dengan diskriminasi rakan-rakan di kolej terutamanya Raihana, hingga muncul dua lelaki, Arman dan Yazi yang mungkin merubah takdir hidupnya.

Najwa (Afifah Nasir) yang telah kematian ibu dah ayahnya sejak kelahirannya telah dibela oleh ibu saudaranya iaitu Mak Jenab (Aleza Shadan) dengan penuh kasih sayang. Najwa sering menjadi bahan hinaan Raihana (Ryry Ryun) kerana kemiskinan dan juga penyakit dihadapinya. Namun, Najwa selalu dijaga oleh ketua pengawas iaitu Arman (Alif Muhaimin) yang mempunyai perasaan terhadapnya. 

Selepas mendapat keputusan yang baik dalam SPM, Najwa meneruskan pengajiannya. Namun nasib buruk tak dapat dihindarkan apabila Najwa mendapat tahu bahawa Raihana adalah rakan sebiliknya di kolej. Tanpa disangka, Arman juga turut melanjutkan pelajarannya di kolej yang sama dengan Najwa dan Raihana.

Sesetengah manusia tidak pernah senang melihat kejayaan orang lain seperti Raihana yang masih meneruskan tabiat lamanya yang selalu mendiskriminasi Najwa tentang penyakit yang dialaminya sejak lahir itu. Dapatkah Najwa menempuh segala badai ujian yang mencabar dalam kehidupannya?

Sentuhan Najwa
Sentuhan Najwa