Drama Cerita Dalam Kain

Cerita Dalam Kain

Drama Cerita Dalam Kain adalah adaptasi daripada kisah benar yang dipaparkan di dalam majalah Mingguan Wanita. Drama 13 episod ini tampil dengan cerita berlainan pada setiap episod. Saksikan Cerita Dalam Kain bermula 17 Januari, setiap Khamis jam 10.00 malam di Astro Prima (saluran 105) dan Astro Prima HD (saluran 121).

JUDUL : CERITA DALAM KAIN
EPISOD : 13 episod
TARIKH TAYANGAN : 17 Januari 2019
WAKTU SIARAN : Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Astro Prima & Prima HD
PENGARAH : Rashid Sibir
PRODUKSI : Opera Klasik Sdn Bhd
PELAKON : Nazim Othman, Mona Allen, Octovia Manrose, Nazrief Nazri, Shahronizam, Sherry Merlis, Zila Bakarin, Khir Rahman, Reen Rahim, Norlia Ghani, Asyikin Zainal, Sofi Jikan, Farahdhiya, Hafreez Adam, Wan Sharmila, Datuk Ahmad Tarmimi, Mak Jah, Datuk Fizz Fairuz, Eyra Hazali, Heriyanto Hassan, Ameerul Ashraf, Aida Khaleeda, Azhan Rani, Raja Azura, Azzarima, Kismah Johar, Nad Zainal, PU Azman, Amar Bahrin, Aidil Aziz, Noni AF, Liza Abdullah, Hasnol Rahmat, Aleza Shadan, Datuk Jalaluddin Hassan, Maria Farida, Ameerul Asyraf, Noralbaniah, Nasir Bilal khan, Didie Alias, Mak Engku, Nadzmi Adhwa

LAGU TEMA / OST
Tajuk : Aku Bukan Malaikat
Penyanyi : Siti Nurhaliza
Komposer : Opick
Video Muzik : YouTube

SINOPSIS CERITA DALAM KAIN 

Episod 1 - Suamiku Diasuh Pengasuh
Apabila kepercayaan dikhianti, penyesalan tiada guna. Apakah pengakhiran konflik Hafis, Amyra dan Syira
Pelakon: Shahrolnizam, Sherry Merlis, Zila Bakarin

Episod 2 - Madu Mentua
Antara pilihan ibu dan isteri, apakah pilihan Amar? Sama ada terpaksa melepaskan isteri kesayangan, Mia demi memenuhi permintaan ibunya untuk mengahwinkannya dengan Mona, rakan sekampungnya? 
Pelakon: Khir Rahman, Reen Rahim, Norlia Ghani

Episod 3 - Aku Bukan Hamba 
Halim ketagih melakukan hubungan kelamin bersama isterinya Suzana sehingga memudaratkan kesihatan isterinya itu. Setelah terbongkar rahsia besar ini, Halim menerima padahnya.
Pelakon : Sofi Jikan, Farahdhiya

Episod 4 - Isteriku Kekasih Datuk
Ika berpindah ke bandar tanpa suaminya. Sedar akan perubahan ketara, Shah mengambil keputusan untuk melawat isterinya. Ika terpaksa akur dengan apa yang diputuskan oleh Shah.
Pelakon: Hafreez Adam, Wan Sharmila, Datuk Ahmad Tarmimi