Drama Camelia (TV3)

Camelia tv3

Nantikan drama bersiri 'Camelia' yang akan disiarkan di slot Samarinda TV3. Dibintangi oleh Saharul Ridzwan, Diana Danielle, Ain Edruce dan Hafidz Roshdi. Diarahkan oleh Eoon Shuhaini. Akan menemui penonton bermula 16 Januari, setiap Isnin hingga Khamis pukul 10 malam.

JUDUL : CAMELIA
EPISOD : 15 episod
TARIKH TAYANGAN : 16 Januari 2020.
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS SKRIP : Azlina Pa'wan
PENGARAH : Eoon Shuhaini
PRODUKSI : Saphire Screen Sdn Bhd
PELAKON :Diana Danielle, Ain Edruce, Saharul Ridzwan, Hafidz Roshdi, Lisdawati, Aidil Aziz, Ikhwan Khairuddin, Zarina Zainuddin, Ainina Ahmad B, Zarina Zainuddin, Nik Ramli, Mak Engku, Idham Maulana, Qistina Raisah, Puteri Balqis, Redzwan Adha, Mak Engku

WATAK PELAKON
Diana Danielle sebagai Mariam
Ain Edruce sebagai Marina
Saharul Ridzwan sebagai Malik
Hafidz Roshdi sebagai Dr Azman
Aidil Aziz sebagai Jamal
Ikhwan Khairuddin sebagai Zahar
Lisdawati sebagai Mak Su Zakiah
Ainina Ahmad B sebagai Zainab
Zarina Zainuddin sebagai Puan Aina
Nik Ramli sebagai Halim
Mak Engku sebagai Tok Su
Idham Maulana sebagai Leman
Qistina Raisah sebagai Marina
Puteri Balqis sebagai Mariam
Redzwan Adha sebagai Malik

LAGU TEMA (OST)
Cintaiku - Alyah

SINOPSIS CAMELIA
Mengisahkan tentang kehidupan sebuah keluarga yang porak peranda disebabkan perangai anak-anak yang suka meroyan.

Pada tahun 1999, 3 adik-beradik, Malik, Mariam dan Marina tinggal bersama ibubapa mereka, Halim dan Zainab, dan nenek sebelah mak mereka, Tok Su. Mereka bukan keluarga kaya, mengerjakan sawah yang dipajak.

Mariam tertekan semenjak kecil kerana selalu dipandang rendah oleh neneknya, Tok Su. Tok Su sering lebihkan adiknya, Marina yang dikatakan amat cantik berbanding dirinya.

Walaupun emak, ayah dan abang angkatnya, Malik berada dipihaknya Mariam tetap tertekan. Kejahatan Marina juga membuatkan Mariam trauma. Tekanan dan trauma yang berterusan kemudiannya telah menyebabkan  Mariam memiliki 'split identiti'.

Identiti dimana dia mahu kelihatan lebih cantik daripada Marina. Identiti yang bernama 'Camelia'. Camelia mula menguasai diri Mariam dalam usaha membalas dendam di atas setiap perbuatan jahat Marina.

Malik yang akhirnya menjadi suami Mariam harus berusaha untuk mengembalikan Mariam sebelum Camelia mengambil alih sepenuhnya badan Mariam. Malik berharap kekuatan cinta mereka berdua yang dipupuk sedari kecil dapat mengalahkan 'Camelia'.

Camelia tv3