Drama Jaga Aku Selamanya (TV3)

Jaga Aku Selamanya

Nantikan drama Jaga Aku Selamanya terbitan Kl Motion Picture idea asal daripada Wan Hasliza Wan Zainuddin akan mengisi slot Lestary TV3 bermula 15 Mac 2023 jam 9 malam atau boleh srim melalui platform Tonton.

Jaga Aku Selamanya

Episod: 13
Tarikh Tayangan: 15 Mac 2023
Waktu Siaran: Rabu-Sabtu, 9:00 malam
Rangkaian: Lestary TV3 / tonton
Idea Asal: Wan Hasliza Wan Zainuddin
Pengarah: Rashidi Ishak / Wan Alauddin Wan Zainuddin / Shahril Sarjen
Produksi: Kl Motion Picture
Lagu Tema (OST): Seringkali - The Impatient Sisters

Watak Pelakon
Nadiya Nisaa sebagai Maya
Puteri Rafasya sebagai Mia
Baqir Jamalullail sebagai Azhar
Dzul Hadziq sebagai Adi
Putri Iesya sebagai Yeye
Johan As'ari sebagai Syukri
Rashidi Ishak sebagai Peguam Yusof
Hafiz Halim sebagai Cikgu Daud
Haeriyanto Hassan sebagai Pak Ehsan
Didi Astillah sebagai Mia
Danish Hazriq sebagai Adi
Iman Corinne Adrienne sebagai Suzy
Haidar Hasanudin sebagai Pendakwaraya


Sinopsis Jaga Aku Selamanya

Maya dan Syukri yang merupakan pasangan suami isteri yang mempunyai 5 orang anak yang hidup di dalam kemiskinan. Kehilangan Syukri secara tiba-tiba menyebabkan kehidupan Maya anak-beranak menjadi huru-hara. Maya terpaksa meninggalkan anak-anaknya untuk mencari rezeki di kota dan mengharapkan Mia,12 sebagai anak sulung untuk menjaga adik-adiknya. 

Maya juga telah memberikan kepercayaannya kepada Seri, jirannya agar Seri dapat menghulurkan duit kepada Mia setelah dia mendapat gaji. Namun begitu, Seri telah menggunakannya untuk tujuan yang lain, dan ini menyebabkan Mia dan adik-adiknya hilang punca untuk membeli makanan. Tidak sanggup melihat adik-adiknya kelaparan, Mia telah membuat keputusan untuk bekerja di sawah kebun.

Kekurangan wang untuk membayar sewa rumah juga telah menyebabkan Mia dan adik-adik beradiknya telah dihalau oleh pemilik rumah. Mia terpaksa membawa adik-adiknya dan berteduh di bawah jambatan sehingga dia di bantu oleh Pak Ehsan. Pak Ehsan telah memberi mereka tempat perlindungan sementara di sebuah bengkel.

Jaga Aku Selamanya