Drama Cik PA Tuan Ash (TV3)

Cik PA Tuan Ash

Drama romantik komedi 'Cik P.A Tuan Ash' terbitan Tanah Beris Film Production diarahkan oleh sutradara Shuhaimi Lua akan ditayangkan pada setiap hari Rabu dan Khamis bermula 20 Julai 2023, jam 6.00 petang di slot Sakura TV3 serta turut boleh distrim menerusi tonton.com.my

Cik PA Tuan Ash

Episod: 20
Tarikh Tayangan: 20 Julai 2023
Waktu Siaran: Rabu & Khamis, 6:00 petang
Rangkaian: Sakura TV3 / tonton
Penulis Skrip: Zyza Backy
Pengarah: Shuhaimi Lua
Produksi: Tanah Beris Film Production Sdn Bhd

Lagu Tema (OST): Sissy Iman - Di Sana Di Sini

Watak Pelakon
Dini Schatzmann sebagai Tuan Ashley
Janna Nick sebagai Husna
Alvin Chong sebagai Sam
Raja Azura sebagai Puan Diana
Jaafar Onn sebagai Khalib
Hisham Zainal sebagai Nasri
Syarafi Sudarmaji sebagai Zarul
Kween Keela sebagai Jojo 
Sharifah Husna sebagai Zetty
Camelia Natasya sebagai Lola
Dayang Areeda sebagai Elina
Zalfa Zin sebagai Adriana
Ferth Jasni sebagai Faizul 
Ariel Izz sebagai Arman
Zahir Deck sebagai Ikhmal
Faiez Affandi sebagai Mus

Sinopsis Cik PA Tuan Ash

Tuan Ash (Dini Schatzmann) seorang yang berkerjaya dan hebat dalam urusan kerjanya. Kehebatannya dalam menguruskan syarikat tidak mencerminkan kehebatannya dalam memilih calon isteri. Tuan Ash menghadapi kesukaran dalam mencari kekasih untuk dikahwininya. Sering diperli oleh rakan-rakan seumurnya, Tuan Ash bertekad untuk mencari cintanya sebelum berumur 31 tahun. Adakah Tuan Ash berjaya mencapai sasarannya seperti dia berjaya menguruskan syarikat?

Oleh kerana kerap gagal dalam usahanya untuk mengenali seseorang, Tuan Ash telah mengambil Husna (Janna Nick) sebagai pembantu peribadinya. Husna bukan sahaja membantu Tuan Ash dalam urusan kerja, malah Husna juga berperanan untuk membantunya untuk mengenali wanita - wanita yang ingin dijadikan calon isteri. Setiap tindakan Tuan Ash ketika berurusan dengan calon kekasihnya dijalankan melalui nasihat dan cadangan yang diberikan oleh Husna.

Namun, Tuan Ash juga seorang bos yang sangat mementingkan kesempurnaan dan meletakkan kepercayaan penuh pada Husna tidak kira urusan rasmi atau peribadi. Oleh yang demikian, Husna terlalu sibuk dengan kerjanya sehingga dia langsung tidak mempunyai masa untuk diri sendiri.

Konflik memuncak apabila Husna meletakkan jawatan sebelum Tuan Ash mencapai sasarannya untuk berkahwin. Keputusan itu dilakukan oleh Husna kerana dia terlalu sibuk dengan urusan percintaan Tuan Ash sehingga dia pula menyisihkan kekasihnya, Sam (Alvin Chong). Mampukah Tuan Ash mencari pasangan hidupnya tanpa bantuan Husna? Adakah Husna dapat mengejar cintanya kembali?

Cik PA Tuan Ash