Drama Umar Hatta

Umar Hatta

Nantikan drama adaptasi novel 'Umar Hatta' karya Jaja Ahmad akan disiarkan di Salam HD, saluran 113 Unifi TV. Lakonan Mustaqim Bahadon dan Dayang Areeda. Diarahkan oleh Rusdi Ramli, terbitan A.Aida Production. 

JUDUL : UMAR HATTA
EPISOD : 13
TARIKH TAYANGAN : 2020
SIARAN TV : Salam HD Unifi TV
PENULIS SKRIP : RK Team, Rina Khan, Amin SHakib, Nana Khalil
PENULIS NOVEL : jaja Ahmad
PENGARAH : Rusdi Ramli
PRODUKSI : A.Aida Production Sdn Bhd
PELAKON : Mustaqim Bahadon, Dayang Areeda, Said Ismail, Siti Khadijah Halim, Farisya Irwayu, Zulkifli Ismail, Fadilah Mansor, Zack Kool, Atira Karma, Hanna Qistina, Ameerul Ashraf, Sam Suhaid, Silfeny Osman, Fateha Khai, 

WATAK PELAKON 
Mustaqim Bahadon sebagai Umar Hatta
Dayang Areeda sebagai Leyla Adra
Said Ismail sebagai Zafran
Siti Khadijah Halim sebagai Dahlia
Zulkifli Ismail sebagai Tan Sri Zakwan
Fadilah Mansor sebagai Puan Sri Suhaila
Farisya Irwayu sebagai Lutfiyah 
Zack Kool sebagai Aiman
Hanna Qistina sebagai Anis
Ameerul Ashraf sebagai Ammar
Sam Suhaid sebagai Jeff
Atira Karma sebagai Wanda 

SINOPSIS UMAR HATTA
Kisah hubungan Hatta dan Leyla sebagai bos dan pekerja. Leyla jatuh cinta pada majikannya rupanya tidak bertepuk sebelah tangan kerana Hatta juga mempunyai rasa yang sama. Tetapi kisah silam Hatta yang hitam membuatkan dia takut untuk kehilangan Leyla.

Dahlia pula menyelit kerana jatuh cinta pada abangnya Hatta walaupun mereka bukan adik beradik kandung membuatkan Leyla selalu dipandang sinis oleh Dahlia.

Kemunculan Zafran pula menambahkan lagi ketakutan Hatta tentang masa lalunya akan terbongkar. Zafran asyik mengganggu Hatta dan saat yang tak disangka akhirnya Leyla sendiri telah tahu rahsia yang telah disimpan oleh Hatta. Rahsia apa yang Hatta sembunyikan?

Drama Umar Hatta

Pelakon Umar Hatta