Drama Seindah Tujuh Warna Pelangi (TV3)

Seindah 7 Warna Pelangi

Nantikan drama adaptasi novel 'Seindah Tujuh Warna Pelangi' karya Eman Sufi bakal mengisi slot Akasia TV3. Menampilkan gandingan Aeril Zafrel dan Nabila Razali. Drama arahan Eoon Shuhaini terbitan Saphire Screen Sdn Bhd. Akan ditayangkan bermula 24 Februari 2020, setiap Isnin hingga Jumat pukul 7 malam di TV3.

JUDUL : SEINDAH 7 WARNA PELANGI
EPISOD : 28 episod
TARIKH TAYANGAN : 24 Februari 2020
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Slot Akasia TV3
PENULIS SKRIP : Intan Zarina Mohd Yasin
PENGARAH : Eoon Shuhaini
PRODUKSI : Saphire Screen Sdn Bhd
PELAKON : Aeril Zafrel, Nabila Razali, Hun Haqeem, Raja Afiq, Wilma Muhammad, Aidil Aziz, Elly Mazlein, Sahronizam Noor, Riz Amin, Nazeera Sardi, Wanna Ali, Laila Nasir, Hairie Othman, Jalaludin Hassan, Wanns Ahmad, Cassia Iman, Munira Iwan, Doria, Sarah Hildebrand, Iswan Ismail, Hamidah Wahab, Zazeli Baginda

WATAK PELAKON
Aeril Zafrel sebagai Andika 
Nabila Razali sebagai Aira
Elly Mazlein sebagai Mariam
Raja Afiq sebagai Reyhan
Hun Haqeem sebagai Arjuna
Wilma Muhammad sebagai Kamariah
Sahronizam sebagai Emran
Laila Nasir sebagai Zawiyah
Wanns Ahmad sebagai Iskandar
Wanna Ali sebagai Zara 
Aidil Aziz sebagai Yazid
Riz Amin sebagai Farouk
Munira Iwan sebagai Irdina
Doria sebagai Viona
Sarah Hildebrand sebagai Deniz
Dato Norul Iman sebagai Noh
Iswan Ismail sebagai Hadi
Hamidah Wahab sebagai Ibu Tini
Zazeli Baginda sebagai Abang Mat

LAGU TEMA / OST
Sinar Cinta - Hafiz Suip

SINOPSIS SEINDAH TUJUH WARNA PELANGI
Setelah tiga tahun menghilangkan diri, Aira Tihani pulang ke kampung menjelang pernikahan abangnya, Reyhan. Pertemuan semula dengan ahli keluarga serta anak yang telah ditinggalkan merubat segala kerinduan kecuali pertemuan semula dengan bekas suaminya, Andika Iman. Sakitnya luka lama masih terasa. Bekas suaminya, Andika mahu memenangi hati isterinya semula.

Andika dengan bantuan sepupu mereka, merancang percutian di Lata Pelangi, tempat kesukaan Aira supaya menggamit memori lama kembali. Sayangnya, bukan kenangan manis yang muncul di fikiran Airan tetapi kenangan pahit bagaimana kejamnya lelaki itu merampas segala hak miliknya. Aira masih enggan memaafkan kesalahan Andika yang mengahwininya bukan kerana cinta tetapi kerana harta warisan mereka. Kata-kata manis yang pernah diucapkan kepadanya dahulu hanyalah untuk mengaburi niat sebenar.

Kini, Andika melamar kembali Aira. Tidak mahu terus berdepan dengan rayuan Andika, Aira memutuskan untuk kembali ke Cibubur, Indonesia. Malangnya, dalam perjalanan ke lapangan terbang, Aira terlibat dalam kemalangan jalan raya yang mengakibatkan dia mengalami Amnesia. Bermula saat itu Andika kembali meraih cinta Aira.

Banyak rintangan yang berlaku, namun akhirnya mereka kecapi kebahagian yang terpisah suatu masa dahulu. Andika juga kesal kerana telah banyak menghabiskan masa yang sia-sia kerana mengikut amarah dan berharap dia dan Aira akan melakar semula kebahagiaan rumahtangga mereka umpama indahnya tujuh warna pelangi.

Seindah Tujuh Warna Pelangi
Pelakon utama drama Seindah Tujuh Warna Pelangi
Seindah Tujuh Warna Pelangi