Drama Kau Perempuan Itu (TV1)

Kau Perempuan Itu

Saksikan drama bersiri 'Kau Perempuan Itu' adaptasi novel karya Sri Sarah bermula 25 Januari ini, disiarkan setiap hari Khamis hingga Ahad pukul 7 malam di TV1. 

JUDUL : KAU PEREMPUAN ITU
EPISOD : 13 episod
TARIKH TAYANGAN : 25 Januari 2020
WAKTU SIARAN : Khamis-Ahad, 7 malam
SIARAN TV : Slot Widuri TV1 (RTM)
PENGARAH : Bade Hj Azmi
PRODUKSI : A.Aida Production Sdn Bhd
PELAKON : Liyana Jasmay, Ariff Aziz, Mustaqim Bahadon, Neera Azizi, Silfeny Osman, Doria Rachel Jolly, Sheila Hassan, Razak Ahmad, Aisya Hasnaa, Raja Azmi, Zaidi Omar, Aida Khalida, Afzan A.Rahman, Ainaa Azhari, Yumna Ayuna, Aiyuni Hashim

WATAK PELAKON 
Liyana Jasmay sebagai Sarah 
Ariff Aziz sebagai Ari Aqashah
Mustaqim Bahadon sebagai Arif Shah
Neera Azizi sebagai Jihan
Silfeny Osman sebagai Dr.Marliana 
Sheila Hassan sebagai Puan Khalisa
Aida Khalida sebagai Puan Aida
Zaidi Omar sebagai Sulaiman 
Ainaa Azhari sebagai Laila 
Raja Azmi sebagai Mak Som
Yumna Ayuna sebagai Datin Hanisah
Aiyuni Hashim sebagai Mona

SINOPSIS KAU PEREMPUAN ITU
Mengisahkan seorang gadis yang menempuh pelbagai cabaran dalam kehidupannya. Cabaran bermula apabila lelaki yang dicintainya berkahwin dengan gadis lain.

Persahabatan Sarah dan Tina pada mulanya baik dan akrab. Namun, akhir-akhir ini dia seolah dapat merasakan hubungan mereka semakin renggang. Apa yang terjadi sebenarnya?

Telefon Sarah rosak, siapa yang buat? Siapa yang betulkan? Ari dengan berlagak dan sombongnya, kenapa? Sarah ayah Tina di hospital, terserempak dengan siapa?

Mengenali Arif Shah membuatkan hati Sarah kembali berdebar kencang selepas putus cinta dengan Ikram. Tatkala hati mula terpaut dengan kehadiran lelaki itu, hati Sarah kembali sakit apabila mendapat berita bahawa Arif Shah akan bertunang dengan Marliana.

Atas nasihat Tuan Ramlee dan Encik Sulaiman, Sarah berkahwin dengan Ari Aqashah, seorang lelaki yang sombong, bongkak dan ego. Tanpa diduga, selepas perkahwinan Sarah dengan Ari Aqashah, keluarga Sarah meninggalkannya dalam keadaan sangat menyedihkan. Dibenci suami dan ahli keluarga sendiri menjadikan Sarah keseorangan. Tidak pasti dengan perasaan sendiri dan pesanan-pesanan Arwah Encik Sulaiman menjadikan Sarah keliru apa yang harus dia lakukan.

Kehadiran Haikal mengelirukan Sarah. Siapa sebenarnya Haikal? Apakah sebenarnya hubungan Haikal dengan Sarah? Kesabaran hati seorang isteri sekali lagi diduga dengan kehadiran Tasha yang mahu menuntut cinta Ari Aqashah. Adakah masih ada ruang kemaafan dalam hati Ari Aqashah untuk bekas teman wanitanya?

Adakah sikap keras Ari Aqashah akan dibalas dengan sikap keras kepala Sarah atau sebaliknya? Bagaimanakah Sarah menangani masalah rumah tangga yang tidak habis - habis menguji kesabarannya?

Pelakon Kau Perempuan Itu
Pelakon drama Kau Perempuan Itu