Drama Legasi 69 Komando

Legasi 69 Komando

Drama dokumentari 'Legasi 69 Komando' akan mula bersiaran 27 Julai ini, setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 3.05 petang mengisi slot Bidadari di TV1. Mmenampilkan lakonan Shafie Naswip, Adam Shah, Along Eyzendy, Hafidz Razif dan Hariri Abd Jalil. Diarahkan oleh Zaili Sulan.

JUDUL : LEGASI 69 KOMANDO
JUMLAH EPISOD : 8 episod
TARIKH TAYANGAN : 27 Julai 2018
WAKTU SIARAN :  Isnin hingga Jumaat, pukul 3.05 petang
SIARAN TV : Slot Bidadari (TV1)
PENGARAH : Zaili Sulan
PELAKON : Shafie Naswip, Adam Shah, Along Eyzendy, Hafidz Razif, Hariry Abdul Jalil, Ahmad Fahim, Hafiz Jasmani, Abdul Rahman

SINOPSIS LEGASI 69 KOMANDO 
Mengisahkan tentang semangat kepahlawanan lima anak muda kampung yang mempunyai keperibadian yang tinggi serta amat berbeza yang bernama Hamzah Hashim, Apot a/k Saad, Zabri Abd Hamid, Hasyim Jaabar dan Ahmad WT.

Mereka berlima kemudiannya telah menyahut cabaran untuk menyertai unit baharu dalam pertahanan negara pada tahun 1969 yang dikenali dengan nama VAT 69.

Untuk menyertai unit elit tersebut, mereka dikehendaki melalui satu sesi pemilihan yang amat getir. Dalam setiap episod siarannya, rancangan ini akan memaparkan kesungguhan anak-anak muda ini meninggalkan keluarga di kampung demi hasrat untuk berbakti untuk negara.