Sinopsis Filem Pulang (2018)

Pulang 2018

Filem Pulang diilhamkan daripada sebuah kisah benar yang pernah berlaku dalam keluarga Ketua Pegawai Eksekutif Primework Studios iaitu Datuk Ahmad Izham Omar. Filem epik arahan Kabir Bhatia ini membariskan pelakon terkenal seperti Remy Ishak, Puteri Aishah, Azrel Ismail, Erwin Dawson dan Alvin Wong. Filem berskala besar dengan bajet RM6 juta adalah filem terbesar Primeworks Studios dan bakal menemui penonton di pawagam mulai 26 Julai 2018. 

TAJUK : PULANG
Tarikh Tayangan : 26 July 2018
Genre : Sejarah / Biografi 
Skrip : Mira Mustaffa & Ahmad Izham Omar
Idea Asal : Ahmad Izham Omar & Omar Othman
Pengarah : Kabir Bhatia
Terbitan : Primeworks Studios
Pelakon : Remy Ishak, Puteri Aishah, Alvin Wong, Azrel Ismail, Erwin Dawson, Sherry Al-Jeffri, Dato' Jalaluddin Hassan, Juliana Evans, Dato' Rahim Razali, Aida Khaleeda

SINOPSIS FILEM PULANG
Filem berlatar belakangkan tahun 1940-an, tentang seorang kelasi kapal, Othman yang nekad mengubah nasib keluarganya dengan mengikuti pengembaraan belayar ke merata dunia. Sebelum berlayar, dia berjanji akan pulang bersama kekayaan untuk isterinya Che Thom dan anak lelakinya, Omar. Dengan penuh kesabaran, isterinya akur dengan kepergiannya dan setia menunggu kepulangan suaminya selama 61 tahun. 


LAGU TEMA / OST
Judul : Layarlah Kembali
Penyanyi : Dayang Nurfaizah 
Komposer : Aubrey Suwito
Penulis : Ad Samad