My Darling Inspektor Daniel

My Darling Inspektor Daniel

Drama terbaru terbitan Skop Productions Sdn Bhd berjudul My Darling Inspektor Daniel bakal menemukan gandingan Aaron Aziz, Siti Elizad, Elizabeth Tan, dan Erra Fazira. Drama bersiri arahan Aziz M Osman itu bakal ditayangkan menerusi slot Mega Drama di Astro Ria mulai 31 Julai ini menggantikan drama Mencintaimu Mr Photographer. Disiarkan setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 10.00 malam di saluran Astro Ria 104 dan Ria HD 123. 

JUDUL : MR DARLING INSPEKTOR DANIEL 
EPISOD : 20 episod
TARIKH TAYANGAN : 31 Julai 2017
HARI / MASA : Isnin-Khamis, 10.00 malam
SIARAN : Mega Drama (Astro Ria 104 & HD 123)
SKRIP : Ayuni Zamani
PENGARAH : Aziz M. Osman
TERBITAN : Skop Productions Sdn Bhd
PELAKON : Aaron Aziz, Siti Elizad Sharifuddin, Elizabeth Tan, Erra Fazira, Zarul Husin (Umbrella), Dazrin Kamarudin, Shahir, Zalfa Zin, Syafiq Mishak, Najwa Jaafar, Zain Ruffedge

WATAK PELAKON 
Aaron Aziz sebagai Inspektor Daniel
Siti Elizad sebagai Inspektor Hannah
Elizabeth Tan sebagai Maya Adrianna
Erra Fazira sebagai ASP Maria
Dazrin Kamarudin sebagai Danish Haikal
Shahir Zawawi sebagai Rayyan
Zalfa Zin sebagai Inspektor Liyana
Syafiq Mishak sebagai Detektif Iqram
Najwa Jaafar sebagai Melissa

LAGU TEMA / OST MR DARLING INSPEKTOR DANIEL
Tajuk : Darling
Penyanyi : Elizabeth Tan
Video →  Link

SINOPSIS MR DARLING INSPEKTOR DANIEL 
Kisah Inspektor Daniel yang berpindah ke balai polis baru. Insp. Daniel yang biasa bekerja berseorangan diarahkan oleh ASP Maria untuk bekerja dengan Inspektor Hannah, yang mula menaruh perasaan kepadanya.

Inspektor Daniel tinggal dirumah adiknya Danish Haikal, jiran kepada Maya iaitu seorang model. Maya turut jatuh hati terhadap Inspektor Daniel dan mula mendekatinya. Inspektor Daniel pula semakin rapat dengan Inspektor Hannah.

Sementara itu, Maya paranoid apabila "stalker" mula cuba dekatkan diri dengannya. Maya mengambil keputusan untuk buat laporan polis dan Inspektor Daniel ditugaskan untuk menguruskan kes itu. Inspektor Daniel dan Maya mula rapat menyebabkan Inspektor Hannah cemburu.

GAMBAR PELAKON

My Darling Inspektor Daniel