Rindu Kasih 2

Rindu Kasih 2

Saksikan kesinambungan drama bersiri Rindu Kasih 2 terbitan P&D Pictures Sdn Bhd akan disiarkan menerusi slot Samarinda bermula 13 Februari 2024, setiap Isnin hingga Khamis, pukul 10.00 malam di TV3 dan atau strim di perkhidmatan penstriman iQIYI satu jam selepas siaran TV.

Rindu Kasih 2

Episod: 20
Tarikh Tayangan: 13 Februari 2024
Waktu Siaran: Isnin - Khamis, 10:00 malam
Rangkaian: Samarinda TV3 / iQIYI
Idea Asal: K. Adlie
Penulis Skrip: K. Adlie & Shaza Talib
Pengarah: Pali Yahya
Produksi: P&D Pictures Sdn Bhd

Watak Pelakon
Izzue Islam sebagai Amir
Ummi Nazeera sebagai Salina
Fazlina Ahmad Daud sebagai Halijah
Dzul Hadziq sebagai Fayyad
Nafiz Muaz sebagai Hisyam
Ezzaty Abdullah sebagai Murni
Meor Mohd sebagai Iqbal
Shazia Rozaini sebagai Huda
Mimi Ernida sebagai Rita
Amyza Aznan sebagai Shida
Azman Jantan sebagai Hassan
Laila Nasir sebagai Khaty
Atoi Tohet sebagai Zaiful

Lagu Tema (OST)
Tajuk: Sia
Artis: Shazreen Shaharum
Komposer & Lirik: Hanis Rafi, Firdaus Rahmat, Iqie Hugh

Sinopsis Rindu Kasih 2

Mengisahkan kesinambungan kehidupan Salina (Ummi Nazeera) selepas dibebaskan dari penjara. Salina nekad meninggalkan Amir (Izzue Islam) dan ibu mertuanya Halijah (Fazlina Ahmad Daud). Kini, apa yang penting dalam hidup Salina adalah menjaga syurganya, Fayyad (Dzul Hadziq).

Amir tetap tidak berputus asa untuk menjejaki Salina dan Fayyad seperti bekas suami yang gila talak. Amir mahukan Salina kembali ke sisinya dan juga ingin memiliki hak penjagaan terhadap Fayyad. Salina merahsiakan keberadaannya kecuali Hisyam (Nafiz Muaz) saja yang tahu. Halijah pula dijatuhkan hukuman penjara.

Selepas beberapa tahun, Halijah telah dibebaskan. Salina kembali hidup dalam kegelapan selepas bertemu kembali dengan ibu mertuanya, Halijah. Malah, Salina juga difitnah menjalani hubungan dengan Hisyam apabila hubungan Hisyam dan Murni (Ezzaty Abdullah) mula bermasalah.

Fayyad yang kini sudah berusia 7 tahun membesar dengan penuh kasih sayang daripada Salina. Namun, Fayyad yang menghidapi masalah hati memaksa Salina untuk berusaha keras demi menyara kos perubatan Fayyad. Apakah yang akan berlaku seterusnya? Dapatkah Salina mengecapi kebahagiaan bersama anaknya selepas mengharungi pelbagai dugaan dalam hidupnya?

Rindu Kasih 2