Drama Gamers Mangkuk

Gamers Mangkuk

Siri premium e-sukan Astro Originals, Gamers Mangkuk terbitan Astro Shaw dengan kerjasama MOONTON Games bakal ditayangkan pada 1 Disember, setiap Jumaat, 9 malam, menerusi Astro Premiere (Saluran 410) atau menyaksikan secara awal bermula 12 tengah malam menerusi platform On Demand dan Astro GO. Gamers Mangkuk’ ditaja oleh MOONTON Games, Mobile Legends: Bang Bang dan Mobile Legends: Bang Bang Professional League.

Gamers Mangkuk

Episod: 8
Tarikh Tayangan: 1 Disember 2023
Waktu Siaran: Jumaat, 9 malam
Rangkaian: Astro Premiere / Astro GO
Skrip: Sham Hashim, Bainun Waheeda, Haris M. Nor
Pengarah: Hyrul Anuar
Produksi: Astro Shaw & Moonton Games

Watak Pelakon
Amir Ahnaf sebagai Napi
Taufik Izmir sebagai Napi
Nick Davis sebagai Lee
Sara Mack Lubis sebagai Maya
Sathisvaran sebagai Theeban
Amelia Christie sebagai Vie
Josiah Hogan sebagai Slayer
Nadia Brian sebagai Aleya
Taqim Zaki sebagai Abang Long
Khatijah Tan sebagai Hajah Munah
Louisa Chong sebagai June
Puteri Qaseh sebagai Madness

Sinopsis Gamers Mangkuk

Mengisahkan tetang lima anak muda terdiri daripada Tam, Napi, Lee, Maya dan Theeban yang berjuang untuk melepasi pertarungan e-sukan terkemuka Mobile Legends: Bang Bang, dengan mendapat tajaan dari Mangkuk Hajah Munah. Setelah diperkenalkan dengan nama Gamers Mangkuk, lima anak muda ini berjaya menerima jemputan daripada Slayer, pemain e-sukan dan streamer handalan Malaysia untuk bertarung di dalam sebuah pertandingan besar dan dijanjikan habuan hebat untuk menyertai Team Perang, kumpulan pemain-pemain e-sukan profesional dan Juara e-sukan Kebangsaan.

Setelah Gamers Mangkuk berhempas pulas, ternyata pertarungan yang dijanjikan adalah tipu helah semata-mata serta dirancang oleh pihak penganjur untuk mendapat perhatian masyarakat dan penaja. Manakala juara pertandingan juga telahpun ditetapkan terlebih awal sebelum penglibatan Gamers Mangkuk. Akibat terkilan dengan keputusan pihak penganjur, Gamers Mangkuk mencabar Team Perang untuk pertempuran satu-lawan-satu dan perlu disiarkan secara langsung di khalayak umum. Mampukah Gamers Mangkuk menawan Team Perang untuk dinobatkan sebagai kumpulan e-sukan baharu?

Gamers Mangkuk