Sinopsis Filem Pulau (2023)

Filem Pulau

Filem Pulau diterbitkan oleh My Way Pictures dengan kerjasama Film Force Studios bakal ditayangkan di pawagam pada 9 Mac 2023.

Pulau

Genre: Seram
Tarikh Tayangan: 9 Mac 2023
Pengarah: Euho
Produksi: My Way Pictures, Filmforce Studio
Pelakon: Amelia Henderson, Alif Satar, Ikmal Amry, Joey Leong, Sanjna Suri, Vikar, Jazmy Juma, Evie Feroza, Sabronzo, Mark O’Dea, Harris Annuar, Cedric Loo, Eddie Chong, Alexander Henderson, Ms.PuiYi , Namron, Wan Hanafi Su

Sinopsis Pulau

Percutian sekumpulan anak muda bertukar menjadi mimpi ngeri yang tidak berkesudahan selepas kalah dalam pertaruhan. Memaksa mereka bermalam di sebuah pulau terpencil. Ketika mereka terjumpa sebuah perkampungan terbiar yang misteri di sana, mereka secara tidak sengaja mematahkan mantera lama yang diletakkan untuk menahan semangat jahat yang terperangkap di pulau itu. Seorang demi seorang menderita akibat yang mencengkam dan mengerikan dari kesilapan mereka, menimbulkan kemarahan makhluk jahat yang memerlukan darah manusia untuk terus hidup. Satu-satunya jalan keluar berada di tangan seorang gadis yang perlu menggunakan kuasa ghaibnya untuk menguraikan sejarah yang meresahkan yang berkaitan dengan kisah cinta berbeza budaya.