Drama Metro Crime Series (MCS) Siapa Lelaki Itu?

Metro Crime Series

Siri Tonton Original terbaharu yang berjudul ‘Metro Crime Series: Siapa Lelaki Itu’ membawa jalan cerita yang diinspirasikan dari kes jenayah berprofil tinggi yang pernah terjadi di tanah air. Drama arahan Megat Sharizal dan Faizul A Rashid ini menampilkan lakonan Zahirah Macwilson, Aloy Paradoks dan Mustaqim Bahadon. 

Saksikan Metro Crime Series setiap Khamis, bermula 6 July eksklusif di Tonton sebanyak 2 episod seminggu. Muat turun aplikasi Tonton atau layari www.tonton.com.my

Metro Crime Series: Siapa Lelaki Itu?

Episod: 10
Tarikh Tayangan di tonton: 6 Julai 2023
Penulis Skrip: Hadi M. Nor, Haris M. Nor, Lepat Hafiz
Pengarah: Megat Sharizal & Faizul A Rashid
Produksi: Razors Edge Pictures

Lagu
Bongkar Saja - Fai Ramli
Ilusi - Hazama & Marsha

Watak Pelakon
Zahirah Macwilson sebagai Fatema Umar
Aloy Paradoks sebagai Rozimi Razak
Mustaqim Bahadon sebagai DSP Marzuki
Chew Kin Wah sebagai Teon Chai
Nia Atasha sebagai Hazi
Aqilah Abas sebagai Yasmin
Wan Raja sebagai Zabidi
Eamie Elyna sebagai Syerinie
Amanda Tan sebagai Liza
Chai Zi sebagai Eric
Zarynn Min sebagai Saleha

Sinopsis Metro Crime Series

Siri ini berkisar kematian Syerinie yang telah dibunuh dengan kejam. Fatema (dilakonkan oleh Zahirah Macwilson), seorang wartawan Harian Metro, berhasrat untuk membuat liputan bagi kes yang menggegarkan negara ini. Namun, permintaannya tidak diluluskan oleh editornya. Sebaliknya, liputan ini ditugaskan kepada rakan sejawatnya, Rozimi (dilakonkan oleh Aloy Paradoks).

Fatema sememangnya seorang yang panas baran. Maka tidak hairanlah yang dia telah membuat keputusan untuk melanggar arahan dan bekerjasama dengan Rozimi.

Temu bual bersama saksi kejadian telah membawa kepada penemuan butiran yang telah dikaburkan oleh pihak polis. Menurut saksi, dia ada terlihat seorang lelaki yang mungkin adalah pembunuh Syerinie.

Hanya Fatema dan Rozimi yang melaporkan tentang kelibat lelaki misteri ini. Perkara ini memberi kelebihan kepada Harian Metro.

Pada keesokan harinya, suspek utama telah ditahan. Namun, jejaka tersebut bukanlah lelaki yang dilihat oleh saksi kejadian. Maka, soalan yang perlu diselesaikan menerusi 10 episod siri ini adalah: ‘Siapa Lelaki Itu?’

Metro Crime Series