Drama Ulya & Dini

Ulya Dini

Drama bersiri Ulya Dini diterbitkan oleh Global Station Sdn Bhd dibawah arahan Tam  Suhaimi. Menampilkan Shaza Bae dan Hun Haqeem sebagai pelakon utama. Saksikan Ulya Dini bermula 14 Februari ini, setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam di Astro Ria serta turut boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Ulya & Dini

Tarikh Tayangan: 14 Februari 2022
Waktu Siaran: Isnin-Khamis, 10:00 malam
Rangkaian: Astro Ria - MegaDrama
Pengarah: Tam  Suhaimi
Produksi: Global Station Sdn Bhd
Pelakon: Shaza Bae, Hun Haqeem, Afiq Muiz, Fara Nadiah, Che Kem, Catriona Brian Ross, Noralbaniah, Syazlin Zainal, Shamielya Shamsul, Emerlia Feronika, Farra Zainuddin, Shah Faris, Lieza Kowangit, Fifi Zariq, Danish Iskaandar, Nurul Fathiah, Farisya Adriana, Anis Atiqah, Zailin Aqeesha, Zulkifli Sudin

Watak Pelakon
Shaza Bae sebagai Ulya
Hun Haqeem sebagai Dini
Afiq Muiz sebagai Hamdan
Fara Nadiah sebagai Najwa
Syazlin Zainal sebagai Lin
Catriona Brian Ross sebagai Ummi Yana
Che Kem sebagai Encik Zaim
Noralbaniah sebagai Mak

Lagu Tema (OST)
Tiada Noktah - Chubb-E

Sinopsis Ulya dan Dini

Mengisahkan Ulya, yang dulunya berbadan besar dan kerap kali dibuli oleh Lin, anak kepada usahawan kosmetik Umi Yana, dan Dini, abang kepada kawan baiknya, Hamdan. Selepas kematian ayahnya, Ulya menyambung pengajian di Amerika Syarikat. Di situ, hidupnya berubah setelah dia berjaya menurunkan berat badannya dan menjadi influencer gaya hidup dan kesihatandengan 80, 000 pengikut dari seluruh dunia. Pengikut Ulya memujanya tetapi mereka tidak tahu Ulya sebenarnya mempunyai isu kesihatan mental. Dia menghadapi bulimia dan serangan panik yang disangkanya sudah terkawal tetapi sebenarnya tidak. Selepas tamat pengajian Sarjana Muda, Ulya berpeluang menyambung ke peringkat pengajian Siswazah tetapi terpaksa pulang ke Malaysia untuk menolong ibunya jual rumah mereka. 

Walaupun Ulya berat hati kerana teringatkan ibunya yang kurang memberi perhatian kepada dia dan adiknya, Najwa, Ulya pulang juga ke Malaysia. Di Malaysia, berlaku satu insiden yang mencetuskan serangan panik Ulya selepas pertemuannya dengan Lin yang pernah membulinya dengan teruk yang akhirnya juga mempertemukan Ulya dengan Hamdan dan Dini. Insiden itu juga memberi idea kepada Ulya untuk bantu Hamdan yang dulunya kurus kini sudah gemuk dan kembali ke gaya hidup sihat. Kerana perasaan cemburu, tertekan serta dendam yang terpendam dalam hati masing-masing telah menyebabkan beberapa insiden dan konflik berlaku antara Ulya, Dini, Hamdan, Lin dan Najwa sekaligus merapatkan hubungan Ulya dan Dini.