Bella Bila Cinta Bersatu (TV9)

Bella Bila Cinta Bersatu

Saksikan telefilem Bella - Bila Cinta Bersatu lakonan Anna Jobling dan Daniel Fong pada Selasa, 21 Disember 2021 pukul 9:30 malam di TV9.

Bella - Bila Cinta Bersatu

Waktu Siaran: Selasa, 21 Disember 2021, 9:30 malam
Rangkaian: TV9 slot Kuasa 3 Malam
Skrip: Naza Manas
Pengarah: Yus Yusop
Produksi: Nuansa Films
Pelakon: Anna Jobling, Daniel Fong, Mandy Chong, Idris Khan, Kuna Muzani, Shyrul Ezwan, Ranjeetha Sivam, Een Efendi, Tengku Tieya, Tina Isaacs

Sinopsis Bella Bila Cinta Bersatu

Bella memperjuangkan impiannya untuk menjadi seorang usahawan yang berjaya bermula dari hadiah sebuah mesin jahit dari Auntie Chan, ibu kepada sahabat baiknya, Alex. Bella sering membawa balik kain-kain perca dari kedai jahit Auntie Chan dan mereka pakaiannya sendiri. 

Bella berjaya diterima ke universiti dan menerima tempahan jahitan untuk kelangsungan hidup. Bella mengambil keputusan drastik berkahwin dengan Alex ketika masih belajar. Mereka sekali lagi terhimpit apabila Bella melahirkan anak dan mereka tidak mampu untuk membelikan susu kepada anak mereka. 

Bella menghasilkan rekaan baju yang mendapat sambutan meluas. Bella terpaksa mengambil tempahan yang banyak sehingga jarinya bengkak dan tidak dapat menghadiri peperiksaan. Namun, berkat kesungguhan Bella dan Alex akhirnya mereka berjaya membina empayar perniagaan mereka sendiri.

Bila Cinta Bersatu