Drama Adakah Engkau Menungguku

Adakah Engkau Menungguku

Nantikan drama bersiri Adakah Engkau Menungguku terbitan OrangeTree Production dan diarahkan oleh Azmi Hatta hasil nukilan skrip oleh Anina Sahal, Amin Shakib dan Eja Lorena. Drama bersiri 15 episod ini menampilkan pelakon utama Adam Lee dan Wanna Ali. Adakah Engkau Menungguku disiarkan menerusi slot Lestary di TV3 bermula 29 September 2022, setiap Rabu hingga Sabtu jam 9:00 malam.

Adakah Engkau Menungguku

Episod: 15
Tarikh Tayangan: 29 September 2021
Waktu Siaran: Rabu-Sabtu, 9:00 malam
Rangkaian: Lestary TV3
Skrip: Anina Sahal, Amin Shakib, Eja Lorena
Pengarah: Azmi Hata
Produksi: OrangeTree Production
Lagu OST: Sayang Kau Tercipta - Aziz Harun

Watak Pelakon
Wanna Ali sebagai Ariana
Adam Lee sebagai Ikmal Hanafi
Neera Azizi sebagai Lara Sofea
Farhan Asri sebagai Azman Malek
Nabil Aqil sebagai Reza
Syafi Tee sebagai Zain
Wani Kayrie sebagai Tina
Bella Astillah sebagai Maya
Sherry Ibrahim sebagai Maksu Aini
Wan Nor Azlin sebagai Datin Fauziah
Enot sebagai Mak Long
Elanie Aidid sebagai Suzie
Fiza Thomas sebagai Lisa
Ameerul Asyraf sebagai Syukri
Lan Zailan sebagai Uncle Bob
Ahmad Syafiq sebagai Adib
Rosli Rahman Adam sebagai Dr Love

Sinopsis Adakah Engkau Menungguku

Ariana (Wanna Ali) mengharapkan cinta yang telah terjalin selama 8 tahun ini akan berakhir ke jenjang pelamin. Namun, impian  Ariana untuk mengahwini Azman terhenti apabila Azman diasak oleh kedua-dua ibu bapanya untuk berkahwin dengan pilihan keluarga. Cinta Azman dan Ariana tidak berkesampaian apabila Azman terpaksa akur dengan pilihan orang tua.

Ikmal (Adam Lee) yang sudah puas mengembara dan mempunyai perniagaannya sendiri di sini enggan mengikut teman wanitanya Sofia ke Australia. Walaupun dipujuk beberapa kali, Ikmal tetap dengan pendiriannya kerana sudah bertahun dia meninggalkan ibu dan tak sanggup biarkan mereka yang sudah tua dan perlukan perhatian.

Ariana bersedih dengan sikap Azman yang tidak berusaha untuk mempertahankan cinta mereka. Ariana pergi menenangkan diri ke sebuah restoran namun dia tiada tempat kosong untuknya. Ariana dan Ikmal berebut meja dan akhirnya terpaksa berkongsi kerana meja lain dah penuh. Ariana memandang lkmal yang hanya menundukkan kepala membaca mesej di telefon bimbitnya. Apabila pelayan menghantar makanan yang sama kepada mereka, Ariana dan Ikmal saling berpandangan. Adakah itu suratan dalam kehidupan atau sekadar satu kebetulan?