Drama Kalung

Kalung

Drama bersiri 'Kalung' adaptasi daripada novel karya Zahida Zarkasi, ditayangkan setiap hari di saluran TV OKey bermula pada 17 November 2021 jam 12 tengah malam .

JUDUL : KALUNG
EPISOD : 26
TARIKH TAYANGAN : 17 November 2021
WAKTU SIARAN : 12:00 tengah malam 
RANGKAIAN : TV OKey (RTM)
PENULIS SKRIP : Nurhalim Ismail
PENGARAH : Nurhalim Ismail, Hazali Ramli
PRODUKSI : Nur TV  Production Sdn Bhd
PELAKON : Josiah Hogan, Aprena Manrose, Shah Jaszle, Fauziah Latiff, Tony Eusoff, Vanida Imran, Azizah Mahzan, Zulkifli Ismail, Zaidi Omar, Sahrinizam Noor, Dato Hilal Azman, Dato Hilal Azman, Dottie Syuhaida, Nisha Dirr, Sharifah Sofia, Anna Jobling, Reza Hasbi, Sheera Edora, Lan Siro, Azzahra Ahmad, Aida Ruyati

LAGU  TEMA (OST)
Luka - Madam

SINOPSIS KALUNG
Mengisahkan tentang Nia, seorang yang sangat tabah. Segalanya bermula apabila Nia dan adiknya, Irfan dihantar pulang ke kampung, sebuah pedalaman yang terpencil, yang tidak pernah diketahuinya sebelum ini. Dengan janji, yang ibu bapanya akan menyusul. Namun mereka tidak kunjung tiba.

Perkenalannya dengan Aries, si pembunuh sakit jiwa, mengundang cemuhan orang kampung. Walaupun Aries dipulaukan, hanya Nia yang mempercayainya.

Misteri semakin dirasai setelah kematian Irfan. Tok Ketua yang bakal menikahi Nia, tidak ditemui. Hisyam accident. Firhan mati. Siapakah dalang di sebalik nya?

Apakah yang sebenarnya terjadi kepada orang tua Nia, sehingga menyebabkan mereka memungkiri janji?

Siapakah Aries? Apakah rahsia tersembunyi di kampung itu? Dan apakah kaitannya dengan kalung?