Jin (Astro Citra)

Jin

Saksikan telefilem 'Jin' lakonan Fadhli Masoot, Eric Fuzi dan Wany Hasrita ditayangkan pada Sabtu ini, jam 9 malam di Astro Citra saluran 108.

JUDUL : JIN
WAKTU SIARAN : Sabtu, 20 November 2021, 9:00 malaam
RANGKAIAN : Astro Citra - Citra Exclusive
SKRIP : Nur Maisurah Abd Rahim
PENGARAH : Jamal Khan
PRODUKSI : Arie Zaharie Production, Knack Knack Studios
PELAKON : Fadhli Masoot, Eric Fuzi, Wany Hasrita, Dato Jalaludin Hassan, Tuan Asmawi, Haeriyanto Hassan 

SINOPSIS JIN
Seorang content creator, Ray membawa diri mencari ilham di sebuah kawasan pedalaman di Perak bertemu dengan Ayu, staf resort yang banyak membantu beliau. 

Apabila Ray mengetahui tentang kewujudan seekor jin di resort tersebut, Ray cuba menggali sejarah jin tersebut serta sejarah resort dan orang keliling. Jin tersebut mula meracuni akal fikiran Ray sehingga Ray mengesyaki orang-orang kelilingnya di resort tersebut. 

Ray yang mengetahui rahsia Paklang dan Kiai yang kononnya menggunakan agama dan rupa yang baik sebagai pelindung kejahatan mereka membuatkan Ray tak sabar untuk menyebarkan rahsia tersebut kepada pembaca dan penonton content online Ray. 

Ray dapati rakaman serta nota yang dirakam dengan jin tersebut semuanya tidak boleh digunakan. Jin membuat perjanjian dengan Ray untuk benarkan Ray menggunakan rakaman tersebut hanya apabila Ray melepaskan jin tersebut.