Sinar Yang Dinanti (TV2)

Sinar Yang Dinanti

Saksikan telefilem 'Sinar Yang Dinanti' lakonan Beto Kusyari Zul Helmy, dan Tiz Zaqyah pada Selasa (7 September 2021) pukul 9.00 malam di TV2.

JUDUL : SINAR YANG DINANTI
WAKTU SIARAN : Selasa, 7 September 2021, 9:00 malam 
SIARAN TV : TV2 (RTM)
PENGARAH : Yus Yusop
PRODUKSI : Early Bird Productions, Antenna Entertainments
PELAKON : Beto Kusyari, Tiz Zaqyah, Zul Helmy, Normah Damanhuri, Nelissa Emielda, Lia Natalia, Razman Mahayuddin, Naza Manas, Bidin Huzaifah, Norfadilah Zainudin, Airil Hafiz, Shamer Rashid

SINOPSIS SINAR YANG DINANTI
Hafiz menjadi ketua keluarga setelah kematian bapanya. Tanggungjawab besar tersebut membuatkan dirinya menjadi tegas dan panas baran. Suatu hari Sofea, bekas kekasihnya pulang ke kampung. Hafiz dan Sofea Kembali berkawan namun tidak disenangi pendudukan kampung kerana Sofea pernah bekerja sebagai GRO Ketika di Kuala Lumpur. Hal tersebut membuatkan panas baran Hafiz semakin tidak terkawal. Dia hampir mencederakan Rizal selepas Rizal menghina Sofea. Kerana bimbang dengan panas barannya yang semakin menjadi-jadi, Hafiz mengambil keputusan berhijrah ke Kuala Lumpur bersama Sofea untuk perbaiki diri. Keputusan Hafiz membuatkan ibu dan adik-adiknya kecewa kerana mereka hilang tempat bergantung.