B.T.S (Bujang Tampan Selamba) TV9

Bujang Tampan Selamba

Saksikan sitkom baharu di TV9, B.T.S. (Bujang. Tampan. Selamba) pada setiap hari Rabu, jam 9.30 malam.

JUDUL : BUJANG. TAMPAN. SELAMBA
EPISOD : 13
TARIKH TAYANGAN : 23 Jun 2021
WAKTU SIARAN : Rabu, 9:30 malam 
SIARAN TV : TV9
IDEA ASAL : Fadzliniza Zakaria
PENULIS SKRIP : Anwawr Affiq Noor Rashid
PENGARAH : Haizren Mohd Esa
PRODUKSI : FZ Studios Sdn Bhd
PELAKON : Cik Man, Bell Ngasri, Hafidz Roshdi, Ebby Yus, Atu Zero, Razak Ahmad, Anas Ridzuan, Rosnah Mat Aris, Nadzmi Adhwa, Ardell Aryana, Shuk Sahar, Aishah Azman, Sharif Zero, Kamarul Eqifshah, Kak Girl, Lia Natalia

SINOPSIS BUJANG TAMPAN SELAMBA
Ustaz (Cik Man), Tommy (Bell Ngasri) dan Razak (Hafidz Roshdi) ialah tiga orang bujang yang tinggal di sebuah rumah sewa kepunyaan Malik (Ebby Yus) di Kuala Lumpur. Masing-masing mempunyai latar belakang yang berbeza dan cuba untuk menyesuaikan diri antara satu sama lain. Walaupun begitu, mereka tetap setia tinggal bersama dan menjadi kawan baik. 

Ustaz seorang yang peramah, senang terhibur dan disenangi ramai. Dia bekerja sebagai seorang guru yang mengajar subjek Pendidikan Islam di sekolah menengah. Ustaz mementingkan ilmu agama dan sentiasa menegur kesilapan Tommy dan Razak dengan memberi tazkirah, terjemahan hadis serta mengaji dan mengajar tajwid secara tiba-tiba dan kadang kala membuat mereka tertekan. 

Tommy seorang yang lurus bendul, kelam kabut dan suka cakap merapu. Dia bekerja sebagai seorang juruteknik tetapi tidak mahir membuat kerja-kerja pendawaian elektrik. Dia juga sering dimarahi kerana suka buat sepah. Tommy mempunyai keyakinan diri yang tinggi dan sentiasa ingin memberi bantuan walaupun situasi selalu bertukar menjadi lebih menyusahkan.

Razak pula seorang yang sangat mementingkan penampilan diri dan menganggap dirinya sangat kacak. Dia bekerja sebagai seorang jurujual kerana pandai bercakap dan sentiasa bermulut manis dalam kalangan wanita. Namun, Razak juga seorang ‘kaki cucuk’ dan suka membesarkan keadaan.