Drama Masih Ada Rindu (TV3)

Masih Ada Rindu

Nantikan drama 'Masih Ada Rindu' diinspirasikan daripada novel karya Mimie Afinie. Menampilkan gandingan Farid kamil dan Mimi Lana. Diarahkan oleh Osman Ali. Saksikan Masih Ada Rindu di slot Akasia TV3, mulai 2 Jun 2021, setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7.00 malam. Juga boleh menontonnya di platform WeTV.

JUDUL : MASIH ADA RINDU
EPISOD : 16
TARIKH TAYANGAN : 2 Jun 2021
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Slot Akasia TV3
PENULIS NOVEL : Mimie Afini
PENULIS SKRIP : Naza Manas
PENGARAH : Osman Ali
PRODUKSI : Nuansa Sdn Bhd
PELAKON : Farid kamil, Mimi Lana, Halim Radzi, Dayang Areeda, Kuna Muzani, Rahim Jailani, Aleza Shadan, Fahmi Reza, Aishah Ilias, Sri Idrina, Fenn Azia, Mia, Miny Ghazy

WATAK PELAKON 
Farid kamil sebagai Hadi/Hakim
Mimi Lana sebagai Nurul Syafika
Halim Radzi sebagai Imran
Dayang Areeda sebagai Nasya
Kuna Muzani sebagai Hajah Noraini
Aleza Shadan sebagai Zaleha
Rahim Jailani sebagai Saifuddin
Aishah Ilias sebagai Syazwani
Fahmi Reza sebagai Badrul
Sri Idrina sebagai Rafidah

LAGU TEMA (OST)
Nada Kalbu - Aina Abdul
Nukilanku - Aisha Retno 
Cinta - Marsha Milan

SINOPSIS MASIH ADA RINDU
Mengisahkan tentang pasangan suami isteri yang disatukan tetapi masih dibayangi dengan hubungan yang lepas, apatah lagi isterinya hidup dalam memori indah bersama arwah suaminya. Bagaimanakah Hadi dan Syafika mengharungi dugaan dalam melayari bahtera perkahwinan itu?

Hakim melamar Syafika pada hari graduasinya. Ibu Syafika, Zaleha tidak bersetuju kerana tidak mahu apa yang berlaku padanya dahulu, berlaku pada anaknya pula. Ayahnya Saifuddin merestui tetapi Zaleha memutuskan hubungan dengan Syafika. Hakim memberitahu berita perkahwinannya kepada abangnya Hadi. Melihat pada Syafika, Hadi merasakan ada sesuatu yang istimewa. 

Syafika dan Hakim berbulan madu. Hakim menunjukkan sisi romantiknya untuk sambutan hari lahir Syafika yang ke-21. Malangnya, Hakim diserang asma dan menghembuskan nafas terakhir dalam perjalanan ke hospital. Syafika berada dalam kesedihan yang amat besar atas kematian Hakim. Ibu Hakim, Hajjah Noraini menjaga Syafika dengan baik. Syafika sering salah anggap bahawa Hadi adalah Hakim. 

Hadi semakin tertarik dengan peribadi Syafika. Suatu hari Syafika yang kepenatan pengsan. Hadi menghantar Syafika ke hospital dan doktor memberitahu Syafika sudah mengandung. Syafika mula merasakan Hadi sudah jatuh hati padanya. Syafika cuba untuk melawan perasaan itu kerana masih rindukan Hakim. Hajjah Noraini merestukan, akhirnya Syafika membuka pintu hatinya untuk Hadi. Sudah bersediakah Syafika ‘melepaskan’ Hakim? Bagaimanakah Hadi membuktikan cintanya kepada Syafika?

Masih Ada RinduMasih Ada RinduPelakon Masih Ada Rindu