Penunggang Agama (Astro First)

Penunggang Agama

Nantikan filem 'Penunggang Agama', sebuah filem seram thriller arahan Syafiq Yusof. Akan ditayangkan mulai 25 Mac ini di Astro First, saluran 480 atau strim di Astro Go atau On Demand.

JUDUL : PENUNGGANG AGAMA
TARIKH TAYANGAN : 25 Mac 2021
SIARAN TV :  Astro First 480.
PENGARAH : Syafiq Yusof
PRODUKSI : Skop Productions
PELAKON : Zul Ariffin, Azira Shafinaz, Nasir Bilal Khan, Salina Saibi, Jalaludin Hassan, Sabrina Ali, Johan Arrif, Putri Qaseh, Azzahra Ahmad

WATAK PELAKON
Zul Ariffin sebagai Amir
Nasir Bilal Khan sebagai Tok Haji
Azira Shafinaz sebagai Anna
Puteri Nurqaseh sebagai Sarah
Datuk Jalaludin Hassan sebagai Dato Hafsham
Sabrina Ali sebagai Datin Maria
Salina Saibi sebagai Puan Huda
Johan As’ari sebagai Hafiz

SINOPSIS PENUNGGANG AGAMA
Mengisahkan tentang Amir dan Anna, pasangan suami dan isteri berdepan dengan cabaran getir kerana ibu tiri Amir, Datin Maria telah mengalami ‘gangguan makhluk halus’. 

Dato Hafsyam, iaitu ayah Amir mengambil keputusan untuk mendapatkan khidmat seorang ‘pakar ruqyah’ bernama Tok Haji. Namun, Amir dan Anna tidak mempercayai Tok Haji dan menasihati Dato Hafsyam untuk tidak lagi menggunakan khidmat Tok Haji. Anna merasakan Tok Haji sebenarnya adalah seorang bomoh yang bertopengkan agama Islam, manakala Dato Hafsyam pula merasakan isterinya disantau oleh ahli keluarganya sendiri. 

Teka-teki bermula dalam plot penceritaan untuk mencari siapakah penunggang agama yang sebenar. Pada masa yang sama, isteri dan anak perempuan kecil Amir diganggu oleh makhluk halus hingga kerasukan. Dapatkah Amir menyelamatkan keluarganya dari ujian ini? Siapakah dalang di sebalik kekacauan ini? 


Penunggang Agama
Pelakon Penunggang AgamaPenunggang Agama