Drama Cinta Yang Pulang

Cinta Yang Pulang

Nantikan drama adaptasi novel 'Cinta Yang Pulang' karya Wawa Akil yang mempertemukan gandingan pelakon utama Izzue Islam dan Ummi Nazeera bakal menemui penonton RTM mulai 4 September ini, setiap Khamis hingga Sabtu, pukul 8.00 malam di TV2.

JUDUL : CINTA YANG PULANG
EPISOD : 26
TARIKH : 4 September 2021
WAKTU SIARAN : Khamis-Sabtu, 8:00 malam
SIARAN TV : TV2 (RTM)
PENULIS NOVEL : Wawa Akil
PENULIS SKRIP : Wan Mahani Wan Hassan, Liza Ali
PENGARAH : Bade Hj Azmi
PRODUKSI : Suhan Movies & Trading, Telemal Production
PELAKON : Izzue Islam, Ummi Nazeera, Azwan Kombos, Jasmine Suraya, Melanie Tan, Zalfa Zin, Shah Iskandar, Fizz Fairuz, Amar Asyraf, Areef Amran, Scha Elinnea, Farhan Asri, Kuna Muzani, Raja Azmi, Rahim Omar, Azhar Amir , Nur Dhia Irdina

WATAK PELAKON
Izzue Islam sebagai Noah Imran
Ummi Nazeera sebagai Adina Insyirah
Jasmine Suraya sebagai Thia
Fizz Fairuz sebagai Datuk Saziman
Azwan Kombos sebagai Zain
Melanie Tan sebagai Balqis
Zalfa Zin sebagai Sakinah
Areef Amran sebagai Adib
Raja Azmi sebagai Datin Hasanah

SINOPSIS CINTA YANG PULANG
Kisahnya berlatarkan tentang watak utamanya, Adina Insyirah yang pernah disakiti oleh pemuda bernama Noah Imran. Kemuncaknya Noah telah menuduh Dina menyebarkan gambar tidak senonoh kekasihnya, Thia.

Tanpa menyiasat kebenaran di sebalik berita yang tersebar, Noah telah menghamburkan kata-kata makian dan hinaan yang benar-benar telah mencemarkan maruah diri Dina.

Selepas perisiwa itu Dina telah berhijrah ke Australia. Selepas sahaja pemergian Dina, terbongkar kisah sebenar bahawa penyebaran gambar sebenar bahawa ianya bukan dilakukan oleh Dina.

Noah menyimpan rasa kesal yang tidak berkesudahan kerana tindakan tidak berasasnya kepada gadis itu. Selama 12 tahun dia menunggu ruang kemaafan di hati Dina untuk dirinya.

Setelah 12 tahun juga Dina sekeluarga telah kembali ke tanah air. Pertemuannya dengan Dina membuka lembaran baru untuk Noah kerana dia mula jatuh cinta pada gadis tersebut.

Tetapi sebaliknya berbeza dengan penerimaan Dina. Apa yang ada dalam dirinya hanyalah rasa dendam dan benci terhadap lelaki yang sanggup menghinanya satu ketika dulu. 

Namun perancangan ibu-ibu memang hebat. Dina terpaksa menjadi PA Noah, membuka peluang Noah untuk memikat hati Dina. Lalu apakah kesudahannya?

Episod 1 
Noah dan Adina bersahabat baik. Mereka tinggal berjiran dan belajar di kolej yang sama. Adina adalah seorang yang kelam kabut dan mudah panik. Noah sering mengejek dan membuli Adina. Di kolej Noah mempunyai seorang kekasih bernama Thia. Cemburu melihat keakraban antara Noah dan Adina, Thia telah memfitnah Adina dan menuduh dia menyebarkan gambar kurang sopan Thia. 

Cinta Yang PulangCinta Yang Pulang tv1Drama Cinta Yang PulangPelakon Cinta Yang Pulang