Drama Dia Bukan Bidadari

Dia Bukan Bidadari

Nantikan drama adaptasi novel 'Dia Bukan Bidadari' karya Myra Ameer bakal ditayangkan di saluran RTM. Pelakon utama dibintangi oleh Mona Allen, Fadlan Hazim dan Keith Foo.  

JUDUL : DIA BUKAN BIDADARI
EPISOD : 26
TARIKH TAYANGAN : -
SIARAN TV : RTM
PENULIS NOVEL : Myra Ameer
PENULIS SKRIP : Shuhadatul Ain Zakaria
PENGARAH : Idora Abdul Rahman
PRODUKSI : A10 Alliance Sdn Bhd
PELAKON : Mona Allen, Keith Foo, Fadlan Hazim, Silfeny Osman, Julia Farhana, Jasmin Hamid, Kartina Aziz, Aleza Shadan, Zulkifli Ismail, Aleeza Kasim, Rafe Sumantri , Fadilah Mansor , Dayang Areeda, Ikhwan Khairudin, Mustaqim Bahadon, Abil Qamaruzaman, Maymay, Natasha Hamzah, Alex Afian, Sanjna Suri, Ummar Dzariff

WATAK PELAKON
Mona Allen sebagai Nur Jannah Zahra
Keith Foo sebagai Fareez Azeem 
Fadlan Hazim sebagai Syed Azrai Mikael (Ray)
Silfeny Osman sebagai Zulaika
Julia Farhana sebagai Naina
Jasmin Hamid sebagai Puan Sri Syarifah Nora
Kartina Aziz sebagai Tok Zah
Aleza Shadan sebagai Datin Fuziah
Zulkifli Ismail sebagai Tan Sri Jalal
Rafe Sumantri sebagai Pak Mad
Fadilah Mansor sebagai Mak Pah
Dayang Areeda sebagai Nadia
Ikhwan Khairudin sebagai Bob
Abil Qamaruzaman sebagai Zahin
Maymay sebagai Jenny
Natasha Hamzah sebagai Najihah 
Alex Afian sebagai Azad Bakri 
Sanjna Suri sebagai Nina Aleeza

SINOPSIS DIA BUKAN BIDADARI
“Aku nak kahwin dengan anak orang kaya dan hidup senang.”

Itulah cita-citanya sejak dia berusia dua belas tahun lagi. Zulaika menganggap cita-cita itu impian gila tetapi tidak bagi Nur Jannah Zahra. Demi mengejar apa yang diimpikan, setiap pesanan orang tuanya, langsung dibuang ke tepi.

Berbekalkan rupa paras yang cantik, penampilan menarik dan gaya yang sedikit menggoda, memikat lelaki kaya bukan perkara yang susah baginya. Tetapi ada syaratnya, boleh berjumpa, membeli-belah berdua dan makan bersama tetapi tidak boleh menyentuhnya. Sesiapa yang sudi ‘you are welcome’ tetapi kepada yang terlebih aksi dia akan mengucapkan “good bye”.

Tetapi itu tidak lama apabila jiwa kental Nur Jannah mula goyah ketika mata tertala kepada pemilik nama Syed Azrai Mikael Tan Sri Syed Jalal.

Sayangnya ketika benih cinta baru hendak bermula, skandal lama datang membuat onar. Akibat satu peristiwa yang tidak diduga, Syed Azrai nekad mengupah sahabat baiknya, Fareez Azeem sebagai ‘driver cum bodyguard’ untuk pujaan hati. Bermula dari detik itulah hidup Nur Jannah jadi huru-hara dek mulut Fareez yang dianggapnya puaka.

“Tak kelas langsung ada driver tapi bawak Perodua Myvi aje!” – Nur Jannah

“Weiii! kereta aku ni belum habis bayar lagi tau. Kalau tertanggal pintu tu siapa nak bertanggungjawab? Nak mintak duit kau pun aku kesian.” – Fareez

Kisah cinta yang disangka seindah kisah Cinderella itu rupanya tak seperti yang dibayangkan. Pelamin indah yang diangankan tiba-tiba musnah dilanda petir. Ketika kebenaran terungkai dan ketika hati sedang terluka kecewa, tiba-tiba muncul seorang lelaki lain di dalam hidupnya.

“I masih cintakan you.” – Syed Azrai

“Saya sayangkan awak, Jannah.” – Fareez Azeem

“Ikut saya demi Nini.” – Azad Bakri

Dia Bukan Bidadari 01Dia Bukan Bidadari 03Pelakon Dia Bukan Bidadari