Filem Jebat (2020)

Jebat
Filem Jebat adalah kesinambungan menerusi drama Bukan Kerana Aku Tak Cinta lakonan Sharnaaz Ahmad dan Nelydia Senrose. Filem sulung terbitan Pena Creative Pictures, diarahkan oleh Jamal Khan. Saksikan filem Jebat di  menerusi Astro First saluran 480 bermula 3 September 2020.
 
JUDUL : JEBAT
TARIKH TAYANGAN : 3 September 2020 
SIARAN TV : Astro First saluran 480
PENGARAH : Jamal Khan
PRODUKSI : Pena Creative Pictures
PELAKON : Sharnaaz Ahmad, Nelydia Senrose, Idris Khan, Peter Davis, Carmen Soo, Rahim Buang, Sangeeta Krisnasamy, Louisa Chong

SINOPSIS JEBAT
Mengisahkan seorang bekas ketua gangster (lakonan Sharnaaz) yang telah bertaubat dan cuba hidup sebagai orang biasa dengan bekerja sebagai penternak ikan dan berkahwin. Pada masa sama Jebat cuba menyembunyikan kehidupan lampaunya sebagai kaki gangster daripada isteri (Nelydia Senrose) tercintanya apabila hidupnya masih diganggu konco-konco gangster.

Jebat dan Mastura yang sedang berbulan madu di luar negara berdepan situasi tidak disangka yang membuatkan Jebat mula risau. Dia yakin ada sesuatu yang tidak kena. Sebaik tiba di Malaysia, mereka masih diekori. Bagi melindungi Mastura, dia terpaksa kembali ke sarang gengstar yang telah lama dia tinggalkan dan mendapati ada pihak yang ingin membunuhnya.