Drama Syurga Untukmu (TV3)

Syurga Untukmu

Nantikan drama bersiri 'Syurga Untukmu' di slot Samarinda TV3. Menampilkan lakonan Diana Danielle, Fahrin Ahmad, Yuna Rahim, Ameerul Asyraf, Julia Farhana dan ramai lagi. Drama 15 episod arahan Ayie Mustafa dibawah terbitan Sha's Media Sdn Bhd. Disiarkan bermula 14 Julai 2020, setiap Isnin hingga Khamis pukul 10 malam di TV3

JUDUL : SYURGA UNTUKMU
EPISOD : 15 episod
TARIKH TAYANGAN : 14 Julai 2020
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS SKRIP : Syed Taufik Al Attas, Lynnda Sharudin
PENGARAH : Ayie Mustafa
PRODUKSI : Sha's Media Sdn Bhd
PELAKON : Diana Danielle, Fahrin Ahmad, Yuna Rahim, Ameerul Asyraf, Julia Farhana Marin, Noralbaniah, Fazlina Ahmad Daud, Sefik, Fiza Thomas, Azza Elite, Rahhim Omar, Ummar Dzariff

WATAK PELAKON 
Diana Danielle sebagai Atiqah
Fahrin Ahmad sebagai Adi
Julia Farhana Marin  sebagai Lestari
Yuna Rahim sebagai Intan
Ameerul Asyraf sebagai Hakimi
Noralbaniah sebagai Jamaliah
Fazlina Ahmad Daud sebagai Mulyani
Rahhim Omar sebagai Herman
Dato  Fizz Fairuz  sebagai Eizlan
Wan Nor Azlin sebagai Hamidah
Sefik Khair sebagai Nizam
Fiza Thomas sebagai Jasmin
Azza Elite sebagai Kak Sherry
Fatin Nr Azzreen sebagai Hanim
Ummar Dzariff sebagai Aiman

LAGU
Ernie Zakri & Syamel - Takkan Terlerai
Ernie Zakri - Gundah
Dinie & Khai - Tanpa Mu

SINOPSIS SYURGA UNTUKMU
Berkisarkan kemelut kehidupan Atiqah (Diana Danielle), seorang gadis dari Kampung Indah yang berpendirian tegas. Atiqah berkelulusan tinggi namun memilih untuk hanya bekerja di kampung kerana ingin menjaga keluarganya terutamanya setelah ibunya tidak mampu berjalan dengan sempurna.

Kehidupan Atiqah mula berubah apabila Adi (Fahrin Ahmad) muncul di kampungnya dan ingin membeli tanah pusakanya untuk dibangunkan. Keengganan Atiqah melepaskan tanah pusakanya, memaksa Adi untuk menggunakan kaedah yang lebih lembut dan halus.

Namun, kaedah lembut Adi iaitu untuk berkawan dengan Atiqah telah menjadi buah mulut orang kampung sehingga membuatkan Jamaliah berang. Demi menyelamatkan Atiqah, Adi menikahi Atiqah yang ketika itu masing-masing sudah pun menyimpan perasaan terhadap satu sama lain.

Selesai pernikahan mereka, Adi tiba-tiba menghilangkan diri dan membiarkan Atiqah melahirkan anak sulungnya, Aiman tanpa mengenal siapa ayahnya.

Jika benar Adi menyayangi Atiqah, mengapa Adi menghilangkan diri? Bagaimanakah kehidupan Atiqah setelah pernikahannya? Apakah status perkahwinan Adi dan Atiqah selepas itu?


Episod 1 - Syarikat Radin Holding dimiliki oleh Herman dan isterinya Mulyani. Adi, anak mereka diarahkan untuk mendapatkan tanah milik penduduk Kampung Indah bagi projek pembangunan syarikat. Hanya tanah milik keluarga Jamiliah sahaja yang belum dipersetujui oleh dipindah milik. Jamaliah mengalami lumpuh. Atiqah, anak gadis kepada Jamaliah bekerja sebagai guru tadika. Dia tidak bersetuju memberi kebenaran kerana arwah Haji Ismail (bapanya) berwasiat demikian sebelum meninggal. Bagaimanapun adiknya Intan telah mengambil deposit untuk menjual tanah tersebut dari broker tanah, dia tidak mahu lagi hidup dalam kesusahan. Atiqah memint Intan mengembalikan wang tersebut, ini menyebabkan berlakunya pergaduhan sesama mereka. Pak Din, penghulu kampung memujuk Atiqah supaya bersetuju dengan cadangan tersebut,  namun Atiqah bertegas. Pada masa yang sama Hakimi anak kepada Pak Din berminat dengan Atiqah. Manakala Intan pula sukakan

Episod 2 - Atikah marahkan Adi, Syarikat Radin Holding menyebabkan kesusahan penduduk kampung dan memaksa menjual tanah hak milik mereka. Atikah tidak bersetuju menjual tanah tersebut keranaa ini amanat arwah bapanya. Di KL, Adi mempunyai rakan baik bernama Lestari semenjak dari zaman persekolahan lagi. Mulyani (ibu Adi) rakan baaik kepada Hamidah (ibu Lestari) bercadang menjodohkan Adi dengan Lestari. Bagaimanapun Adi menolaknya. Manakala Pak Din berjumpa dengan Jamaliah untuk melamar Atiqah untuk dijadikan isteri Hakimi. Intan yang mendengarnya berasa cemburu, dia perlu bertindak segera, lalu memberitahu Adi. Di akhir episod sekumpulan broker menerjah ke rumah Jamaliah memaksa wanita tersebut  menandatangani dokumen menjual tanah hak miliknya kepada syarikat mereka.

Episod 3 - Hakimi telah berpakat dengan Eizlan, seorang broker tanah melakukaan kerja jahat tersebut. Eizlan mahu mendapatkan jawatan sebagai CEO dalam syarikat Radin Holding milik bapa Adi. Adi masih merahsiakan dirinya anak kepada pemilik syarikat Radin Holding. Adi bercadang rumah Atiqah akan dijadikan pusat CSR. Adi semakin rapat dengan Atiqah, manakala Hakimi mulai cemburu melihat perhubungan mereka. Satu kampung kecoh memperkatakan hubungan Atiqah dengan Adi.

Episod 4 - Atiqah dan Adi akhirnya bernikah demi menjaga maruah keluarga Jamaliah. Adi hanya memaklumkaan keluarganya melalui telefon. Hakimi kecewa dengan keputusan Atiqah. Adi dan Atiqah pergi berbulan madu, apabila pulang mereka mendapati sikap kurang ajar Intan terhadap ibunnya semakin teruk. Adi terpaksa pulang ke KL sendirian, dia berjanji akan membawa Atiqah tinggal bersama di KL, ibubapa Adi terkejut dengan perkahwinan tersebut, Mulyani merancang bagi memisahkan anaknya, dia lebih rela Lestari menjadi menantunya. Lestari masih berkawan baik dengan Eizlan, satu hari Eizlan mengambil kesempatan memasukkan dadah dalam minuman Lestari semasa keluar bersama. Lestari tidak sedarkan diri dan dirogol oleh Eizlan. Mulyani dan Emran memutuskan projek pembangunaan di Kg. Indah dibatalkan. Di akhir episod, semaasa Adi dalam perjalanan ke Kampung Indah untuk mengambil Atiqah, beliau telah dipukul oleh sekumpulan penjahat sehingga cedera.

Episod 5 - Adi dimasukkan dalam hospital untuk rawatan selepas cedera dipukul dalam perjalanan untuk mengambil isterinyaa Atiqah ke Kuala Lumpur. Adi mengalami Retrograde Amnesia yang menyebabkan hilang ingatan. Pn Mulyani memberi amaran kepada Wan supaya merahsiakan  perkara tersebut. Ini peluang terbaik bagai Lestari berkahwin dengan Adi. Atiqah kemudianya disahkan hamil. Atiqah tidak mempunyai pengetahuan lokasi kediaman Adi. Sebulan kemudian, perkahwinan Adi dengan Lestari dilakukan oleh keluarganya. Beberapa bulan kemudian Atiqah menlahirkan anak lelaki dinamakan Aiman. 5 tahun kemudian, Lestari membuka Spa, peluang bagi Lestari untuk terus berhubungan dengan Eizlan. Atiqah pula bekerja dengan yayasan di bawah syarikat milik Pn Mulyani.

Episod 6 - Atiqah berasa pelik kerana Adi langsung tidak mengenali dirinya. Malah Adi seperti orang asing. Atiqah yang bekerja di Yayasan milik Syarikat Radin Holding sebagai penyelia pusat aktivit dan mengajar tarian. Mereka berkenalan dengan Puan Mulyani yang kebetulan berada bersama, dia mulai suakan Atiqah dan Aiman. Hubungan rumahtangga Adi dengan Lestari semakin dingin kerana tiada zuriat, ini membuatkan Lestari nekad memiliki spa yang dihadiahkan oleh Eizlan. Intan mula berkenalan dengan Nizam, sikap kurang ajarnya semaikin teruk memperlakukan ibunya. Pasukan kebudayaan Yayasan bergerak semula di bawah Atiqah. Atiqah bertekad untuk mengenali keluarga Adi dengan lebih dekat. Imbas kembali, selepas pantang Atiqah berpindah bekerja di bandar dengan bantuan rakannya dia Maimun mendapat pekerjaan di Yayasan. Manakala Lestari masih gagal mendapat anak melalui IVF dan masih meneruskan perhubungan sulit dengan Eizlan.

Episod 7 - Hubungan Mulyani dengan Aiman semakin rapat. Dia semakin sayangkan Aiman tanpa mengetahui itu adalah cucunya sendiri. Atikah tahu Adi menjadi mangsa keadaan ibunya, sehingga hilang ingatan dan Atikah berusaha memulihkan ingatan Adi. Rumahtangga Lestari dengan Adi semakin berantakan kerana masih belum ada Zuriat. Manakala Irfan semakin kurang ajar dengan ibunya, mempunyai kekasih baru bernama Nizam.

GAMBAR PELAKON
Syurga Untukmu tv3

Syurga Untukmu

Pelakon Syurga Untukmu