Drama Kampung People (TV3)

Kampung People

Nantikan drama bersiri Kampung People di slot Lestary TV3. Dibintangi oleh Elly Mazlein, Rashidi Ishak, Riena Diana dan Kamarul Eqifshah. Ditayangkan bermula 11 Disember, setiap hari Rabu hingga Jumaat pukul 9 malam di TV3.

JUDUL : KAMPUNG PEOPLE
EPISOD : 13 episod
TARIKH TAYANGAN : 11 Disember 2019
WAKTU SIARAN : Rabu-Jumaat, 9:00 malam
SIARAN TV : Slot Lestary TV3
PENULIS SKRIP : Wan Hasliza, Baizura Kahar, Keen
PENGARAH : Wan Hasliza Wan Zainuddin
PRODUKSI : Kl Motion Picture
PELAKON : Elly Mazlein, Rashidi Ishak, Riena Diana, Kamarul Eqifshah, Namron, Fizz Fairuz, Hun Haqeem, Razak Ahmad, Shah Kimin, Haeriyanto Hassan, Shahkimin, Azwan Razali, 

WATAK PELAKON
Rashidi Ishak sebagai Razif / Razif
Elly Mazlein sebagai Mona / Aminah
Riena Diana sebagai Laila / Ruziah
Kamarul Eqifshah sebagai Imran / Adam
Hun Haqeem sebagai Jaafar
Fizz Fairuz sebagai Ejen Shukri
Namron sebagai Tuan Shuhaimi
Haeriyanto Hassan sebagai Norbik
Razak Ahmad sebagai Tok Penghulu
Shah Kimin sebagai Ismail

SINOPSIS KAMPUNG PEOPLE
Razif bekerja dengan Tuan Suhaimi yang menjual barangan yang diseludup secara haram. Ketika Razif sedang sibuk menguruskan jual beli, polis datang menyerbu tempat mereka dan ditangkap.  Razif disoal siasat dan diugut dengan penjara selama 15 tahun jika tidak membuka mulut. Razif terpaksa menjadi saksi menentang bekas bossnya, penjenayah Tuan Suhaimi di mahkamah. Razif menerima ugutan dari kumpulan Cengkih Manis dan polis meletakkan Razif dan keluarganya ke dalam Program Perlindungan Saksi agar mereka tidak dibunuh sebelum kes pendakwaan. Keluarga Razif terpaksa menyamar dan menukar identiti mereka menjadi orang kampung. Kejadian melucukan berlaku apabila keluarga Razif cuba menyesuaikan diri dengan keadaaan di kampung.

GAMBAR PELAKON
Kampung People