Drama Cemburu Seorang Perempuan

Cemburu Seorang Perempuan

Nantikan drama adaptasi novel Cemburu Seorang Perempuan karya Siti Hazneza di slot MegaDrama saluran Astro Ria. Dibintangi oleh Amar Baharin, Amyra Rosli dan Emma Maembong. Akan ditayangkan mulai 29 Oktober ini setiap Isnin hingga Jumaat jam 7 malam di Astro Ria slot DramaVaganza.

JUDUL : CEMBURU SEORANG PEREMPUAN
EPISOD : 20 episod
TARIKH TAYANGAN : 29 Oktober 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Astro Ria & Astro Ria HD
PENULIS NOVEL : Siti Hazneza Abdul Hamid
PENGARAH : Eyra Rahman
PRODUKSI : Global Station Sdn Bhd
PELAKON : Emma Maembong, Amyra Rosli, Amar Baharin, Bella Dowanna, Dini Schatzmann, Fauzi Nawawi, Lisdawati, Sabrina Ali, Amir Nafis, Mior Darwish, Nazrief Nazri, Rashidah Jaafar, Elmy Moin

WATAK PELAKON 
Emma Maembong sebagai Emilia
Amyra Rosli sebagai Dhia
Amar Baharin sebagai Zikri
Bella Dowanna sebagai Kila
Dini Schatzmann sebagai Najib
Fauzi Nawawi sebagai Sufian
Lisdawati sebagai Lea
Sabrina Ali sebagai Nat
Amir Nafis sebagai Badri
Nazrief Nazri sebagai Shah
Mior Darwish sebagai Eizlan 

SINOPSIS CEMBURU SEORANG PEREMPUAN
Zikri dan Dhia berkawan rapat sejak mereka sekolah lagi. Keakraban mereka membuatkan keluarga Zikri tidak senang kerana Dhia dari keluarga yang tidak berada. Keluarga Zikri berpindah ke Kuala Lumpur dengan tujuan untuk memisahkan mereka.

Zikri kemudian berkahwin Emilia. Hidup mereka bahagia tetapi setelah keguguran anak pertama Emilia tidak boleh mengandung lagi. Disebabkan itu, Emilia mahu Zikri mengahwini sahabat baiknya, Dhiya untuk melahirkan anak mereka dengan kaedah ibu tumpang.

Dhia rela kerana dia memang kasihkan Zikri. Walaupun Zikri adalah suaminya yang sah namun hubungan mereka tetap sebagai kawan baik sahaja. Namun Emilia tidak dapat mengawal perasaan cemburunya sehingga bertindak di luar batasan kewarasan fikiran.

GAMBAR PELAKON
Cemburu Seorang Perempuan

Pelakon Cemburu Seorang Perempuan
Pelakon drama Cemburu Seorang Perempuan