Telefilem Back to You (TV3)

Back to You

Telefilem istimewa sempena Hari Kebangsaan, "Back To You" telah disiarkan di 8TV pada Sabtu, 31 Ogos 2019 jam 8:30 malam dan akan disiarkan semula sempena hari Malaysia di TV3 pada Isnin, 16 September 2019 jam 10:00 malam.

JUDUL : BACK TO YOU
SKRIP : Moo Siew Keh 
PENGARAH : Moo Siew Keh, Simon Liong
PELAKON :  Jasmine Suraya Chin, Remon Lim, Ernest Chong, Azizah Mahzan, Charlie Numan Salleh, Yuna Rahim, Clara James, Alison Khor, Eiza Idanie

SINOPSIS BACK TO YOU
Selepas 28 tahun, XiuMin berjaya menjejaki kembar perempuan yang diserahkan kepada keluarga angkat ketika masih bayi. XiuMin yang kini tinggal bersama kembar lelaki ZiCheng masih berusaha untuk menjejaki Cai Yun dengan mengiklankan pencarian Cai Yun di dalam surat khabar. Pencarian mereka akhirnya berakhir apabila berjaya menjejak Cai Yun.

XiuMin teruja untuk menemui Cai Yun tetapi dikejutkan dengan penampilan anak gadisnya yang kini berhijab dan berbahasa Melayu . XiuMin tergamam seketika dan sukar baginya untuk menerima perbezaan yang tidak disangkanya itu. Zhi Cheng kemudiannya menjelaskan Cai Yun dengan nama baharuya, Sofia telah diambil oleh pasangan Melayu iaitu Aiman dan Kamariah dari rumah anak yatim setelah ditinggalkan oleh keluarga angkat Sofia. Sofia telah dibesarkan mengikut budaya Melayu dan memeluk agama Islam.

Apakah kesudahan kasih sayang dua jiwa yang terpisah kerana budaya dan agama ini? Adakah Sofia akan pulang ke pangkuan ibu kandungya, XiuMin atau memilih Kamariah yang telah memberikan sebuah kehidupan buat Sofia?