,

Jubah Dari Mekah (TV3)

August 10, 2019

Jubah Dari Mekah

Saksikan telefilem Jubah Dari Mekah arahan Heykal Hanifah pada 10 Ogos, Sabtu pukul 9:30 malam di TV3.

JUDUL : JUBAH DARI MEKAH
WAKTU SIARAN : Sabtu, 10 Ogos 2019, 9:30 malam
SIARAN TV : Slot Cerekarama TV3
PENULIS SKRIP : Farhana Fauri
PENGARAH : Heykal Hanifah
PRODUKSI : Luqsar Kreatif Sdn Bhd
PELAKON : Norlia Ghani, Rusdi Ramli, Erynne Erynna, Fimie Don, Kodi Rasheed, Julia Farhana Marin 

SINOPSIS JUBAH DARI MEKAH
Mak Leha, seorang ibu tunggal membesarkan dua orang anaknya, Shakir dan Nabila (Abil). Abil menjadi penagih dadah. Shakir nekad mengurung Abil di bawah kolong rumah kerana tidak mahu Abil mendapatkan bekalan dadah lagi. Mak Leha tidak sanggup melihat keadaan Abil dikurung seperti itu. Malah melihat Abil semakin gian ketagih, Mak Leha pula sanggup mendapatkan bekalan dadah untuk Abil.

Pada masa yang sama, Mak Leha berhasrat untuk menunaikan umrah dengan wang simpanannya.  Shakir pula ingin melunaskan hasrat ibunya untuk ke tanah suci walaupun isterinya, Elis tidak bersetuju kerana dia memang tidak suka kepada Mak Leha dan Abil. Namun melihat keadaan Abil makin teruk, Mak Leha telah menukar hasratnya untuk ke Mekah dengan menggantikan Abil. Pada mulanya Shakir membantah kerana padanya Abil hanya menyusahkan dia dan ibunya. Namun memikirkan itu antara cara terakhir untuk memulihkan Abil, dia bersetuju.

F O L L O W →

You Might Also Like

21 comments

  1. Akhir cerita tergantung, apa jadi abil? Kalau mati kenapa abg dia ckp mcm Tu kat isterinya?

    ReplyDelete
  2. Ada siapa2 faham akhir cerita?

    ReplyDelete
  3. Certa tergantung ap yg terjadi kt abil?

    ReplyDelete
  4. boleh sape2 bgtau ending ni mcm mana? perlu ke buat drama tergantung mcm ni?

    ReplyDelete
  5. Nak Tau jugak abil meninggal sebab apA?

    ReplyDelete
  6. Teruk cerita...xda penjelasan. Atlease, flash back, abil mati ke atau kena tangkap polis.

    ReplyDelete
  7. Urmm ape hal la penat je nengok tp trgantung, sama mkn nasi sedap dh tercekik pulak. Xnk dh layan pengarah nih๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ

    ReplyDelete
  8. Bersungguh nengok skali ending...tetibe abis !!!
    Abil mana abil ??

    ReplyDelete
  9. Cerita tergantung la. Kena fikir sdri. Mungkin abil insaf taknak balik malysia je, nak dok mekah kot

    ReplyDelete
  10. Abil mati ke? tak faham ending.

    ReplyDelete
  11. Mungkin meninggal di mekah? Bungkusan sampul surat oleh abang kepada nabil diisi dadah oleh kakak ipar (sepatutnya mungkin berisi duit bekalan ke mekah). Agaknya lah.
    Tapi abil sempat beli pesanan jubah untuk emak...

    ReplyDelete
  12. Aduii...ending trgantung sepi...๐Ÿคจberia tengok smpai habis๐Ÿ˜ž๐Ÿ˜ž๐Ÿคฆ๐Ÿป‍♀️

    ReplyDelete
  13. tergantung la...sye akak ngn akak ipar tengok pn rasa geram sbb x tahu apa jdi kt abil

    ReplyDelete
  14. Aku duk layan dari mule drama ni...tbe2 ending cm bontot....xpham aku...ape la pngarah cte ni...bljr xabes ke

    ReplyDelete
  15. Klau buat flashback abil meninggal atau abil kena tangkap kan bagus... Xdelah aku cam bengong tggu ending....hadoii

    ReplyDelete
  16. ending tah apa..mati ka?..kena tgkap ka?..stay mekah terus?..ingat aku ttido xtau ending

    ReplyDelete
  17. Aq siap plybck kat ytube nk twu end dy cmne..ne la twu ade yg trtgl..kesudhnye,same gak๐Ÿ˜’๐Ÿ˜’๐Ÿ˜’

    ReplyDelete
  18. Pengarah cakap abil stay kat mekah..xnak balik sebab malas nak hadap kak ipar dia..

    ReplyDelete
  19. mmg sakit hati asal xde ending kannnn.......ce lahh pengarah belajo kasi hbs...nie xhbs belajo lahhh jd mcm nieeee suruh org lain pikir kan ending pulakkkkkk

    ReplyDelete
  20. betul laa rasanya.....lepas imigresen sini..alhamdulillah, sbb niat nak ke tanah suci, tapi mungkin tak lepas masa nak balik pulak.... kalau kena tahan...tali gantung laa jawabnya... lebih baik stay kat Mekah, dah kuat mental, baru balik

    ReplyDelete

recent posts

Facebook

Follow