Drama Cari Aku Di Syurga (TV3)

Cari Aku Di Syurga

Nantikan drama bersiri Cari Aku Di Syurga yang menampilkan gandingan Ariel Zafrel, Janna Nick dan Mimi Lana. Drama 15 episod arahan Shahrulezad Mohamedin dan skrip oleh Nurul Halawati. Bakal menemui penonton di slot Samarinda TV3 bermula 6 Mei 2019, setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam.

JUDUL : CARI AKU DI SYURGA
EPISOD : 15 episod
TARIKH TAYANGAN : 6 Mei 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS SKRIP : Nurul Halawati
PENGARAH : Shahrulezad Mohameddin
PRODUKSI : Radius One Sdn Bhd
PELAKON : Ariel Zafrel, Janna Nick, Mimi Lana, Duerra Mitilda, Dalimawati, Maria Farida, Aishah Atan, Muaz Fitri, Hun Haqeem

WATAK PELAKON 
Ariel Zafrel sebagai Anas
Janna Nick sebagai Lisa
Mimi Lana sebagai Mira
Duerra Mitilda sebagai Suri
Dalimawati sebagai Mak Temah
Maria Farida sebagai Rosmah
Aishah Atan as Kak Kiah Janda
Muaz Fitri sebagai Haikal
Hun Haqeem sebagai Ariff

LAGU TEMA
Bukan Cinta - Amylea
Tiada Dirimu - Shila Amzah

SINOPSIS CARI AKU DI SYURGA
Anas dan Lisa merupakan pasangan kekasih yang saling mencintai di antara satu sama lain walaupun mereka datang daripada dua latar belakang yang sangat berbeza. Ibu Lisa menentang hubungan mereka kerana merasakan Anaz tidak setaraf dengan mereka dan mahu menjodohkannya dengan Ariff. Lisa nekad melarikan diri dari rumah dan terus bernikah dengan Anas.

Perkahwinan mereka mula diuji apabila Lisa yang tidak biasa hidup susah terpaksa melalui kedaifan hidup. Setelah melahirkan anak mereka yang pertama, Suri, Lisa terus meminta cerai dari Anas kerana ingin kembali kepada kehidupan lamanya yang mewah.

Anas terus membesarkan Suri bersama isteri barunya, Mira. 6 tahun kemudian, Lisa yang sudah berkahwin dengan Ariff kembali menuntut hak penjagaan ke atas Suri. Pada masa yang sama, Anas telah mengalami kemalangan yang mengakibatkan ganguan kepada daya ingatannya. Kemuncak bermula apabila Suri terpaksa mengikut Lisa kerana Anas yang tidak mampu mengingati bahawa Suri merupakan anaknya.

Cari Aku Di Syurga tv3
pelakon utama
Pelakon Cari Aku Di Syurga
Pelakon drama Cari Aku Di Syurga
Cari Aku Di Syurga