Drama Ajak Oh Ijal (TV3)

Ajak Oh Ijal

Drama rantaian Ajak Oh Ijal bakal menampilkan pelakon Syazwan Zulkifly, Chef Fikree Aznan, Intan Najuwa dan Qaralyna. Drama arahan Shuhaimi Lua, terbitan OrangeTree Production. Disiarkan bermula 6 Mei 2019, setiap Isnin hingga Rabu pukul 6:30 petang di slot Iris TV3.

JUDUL : AJAK OH IJAL
EPISOD : 18 episod
TARIKH TAYANGAN : 6 Mei 2019
WAKTU SIARAN : Isnin-Rabu, 6:30 petang
SIARAN TV : Slot Iris TV3
PENULIS SKRIP : Amin Shakib & Azmy Ariff
PENGARAH : Shuhaimi Lua
PRODUKSI : OrangeTree Production Sdn Bhd
PELAKON : Syazwan Zulkifly, Chef Fikree Aznan, Intan Najuwa, Qaralyna, Liza Abdullah, Imuda, A.Galak, Rahim Omar, Aishah Atan, Anis Hannani, Gbob, Henzi Andalas, Rashidah Jaafar, Amar Asyraf

WATAK PELAKON 
Syazwan Zulkifly sebagai Razak
Chef Fikree Aznan sebagai Rizal
Intan Najuwa sebagai Amani
Qaralyna sebagai Amina
Liza Abdullah sebagai Mak Jah
Rahim Omar sebagai Pak Hassan
Imuda sebagai Mahmud
A.Galak sebagai Tok Kassim
Aishah Atan sebagai Izaty
Anis Hannani sebagai Siti
Gbob sebagai Yaya
Henzi Andalas sebagai Abu
Rashidah Jaafar sebagai Mak TOm
Amar Asyraf sebagai Jalil

LAGU TEMA / OST 
Mark Adam - Amnesia

SINOPSIS AJAK OH IJAL
Razak dan Rizal merupakan adik beradik yang menjalankan kegiatan haram di Kuala Lumpur. Setiap kali menjelang Ramadan mereka berdua akan pulang ke kampung dan membantu ibunya menjual ayam bakar di bazar Ramadan. Mereka yang sentiasa bertelagah berjanji untuk berbaik sepanjang Ramadan namun janji itu tidak dapat ditepati apabila mereka jatuh cinta kepada orang yang sama. Pelbagai cara dilakukan mereka untuk merebut hati Amani.

Pak Hassan akan membenarkan salah seorang daripada mereka untuk keluar dengan Amani, tetapi dengan pelbagai syarat. Kedua mereka berusaha untuk memenuhi syarat yang ditetapkan dengan melakukan terawih, bergotong–royong dan melakukan pelbagai kebaikan demi memenangi hati Pak Hassan dan Amani.

GAMBAR PELAKON
Ajak Oh Ijal