Drama Selafaz Cinta

Selafaz Cinta

Drama Selafaz Cinta bakal mengisi slot Tiara menggantikan drama Cinta Tiada Ganti. Drama rantaian 60 episod ini diarahkan oleh Mohd Fazli Yahya dan Eez Jalaluddin selaku pengarah bersama. Menampilkan lakonan Saharul Ridzwan, Syatilla Melvin, Puteri Aishah, Aqasha, Fezrul Khan dan ramai lagi. Bakal menemui penonton bermula 27 November, setiap Isnin hingga Jumaat pukul 6 petang di Astro Prima dan Maya HD.

JUDUL : SELAFAZ CINTA
JUMLAH EPISOD : 60 episod
TARIKH TAYANGAN : 27 November 2018
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 6:00 petang
SIARAN TV : Slot Tiara - Astro Prima (105) & Maya HD (135)
PENULIS SKRIP : Nieza Nahar
PENGARAH : Pali Yahya & Eez Jalaluddin 
TERBITAN : Suhan Movies & Trading
PELAKON : Saharul Ridzwan, Syatilla Melvin, Puteri Aishah, Aqasha, Fezrul Khan, Riz Amin, Sharifah Sakinah, Ikhwan, Sura Sojangi, Chacha Maembong, Luqman Hafidz, Haris Ismail, Mimi Ernida, Asyiqin Zaed, Rahhim Omar, Haleeda Mazlin, Ainin Batrisya, Alyssa Dezek, Idraki Tan

WATAK PELAKON
Saharul Ridzwan sebagai Reza Ammar
Syatilla Melvin sebagai Zahratul Jannah
Puteri Aishah asebagai Liza Liyana
Aqasha sebagai Ustaz Jihad
Fezrul Khan sebagai Irsan
Riz Amin sebagai Ditto
Sharifah Sakinah sebagai Jasmine
Ikhwan sebagai Azrel
Sura Sojangi sebagai Farisya
Luqman Hafidz sebagai Haris
Haris Ismail sebagai Ustaz Fakih
Mimi Ernida sebagai Puan Dea
Asyiqin Zaed sebagai Reen
Ainin Batrisya sebagai Shila
Idraki Tan sebagai Alif

LAGU TEMA 
Tajuk : Alasan Terindah
Penyanyi: Farisha Iris
Komposer: Sharon Paul
Lirik: Fedtri Yahya & Shah Shamshiri

SINOPSIS SELAFAZ CINTA
Mengisahkan mengisahkan konflik rumah tangga melibatkan dilema seorang wanita bernama Jannah yang menghadapi masalah orang ketiga dalam rumahtangganya. Lebih malang lagi apabila orang ketiga tersebut merupakan adik kawan baiknya sendiri. Semuanya berubah bila Jannah secara tidak sengaja terbaca pesanan teks di telefon bimbit suaminya, Reza. Pesanan yang berbaur mesra tersebut dihantar oleh seorang wanita yang menggelarkan dirinya sebagai ‘Snow White’. Walau bagaimanapun, Jannah tetap bersangka baik pada Reza.

Reza Ammar seorang eksekutif perniagaan di syarikat hartanah miliknya. Seorang suami yang baik, menjaga agama dan penyayang pada keluarga. Bukan jenis yang mudah tergoda dengan wanita namun kekhilafannya membuatkan Reza jatuh cinta pada Liza, seorang pramugari. Namun Reza tetap mencintai dan menyayangi Jannah dan anak mereka Shila.

Zahratul Jannah seorang pengusaha fesyen hijab, motivator. Isteri Reza ini selain cantik juga seorang muslimah yang taat. Patuh pada suami. Dulunya seorang gadis yang manja, suka bersosial dan tidak matang. Kini, menjadi seorang yang taat pada agama hasil bimbingan Reza. Setia dan percaya kepada suami namun mula meragui suaminya ketika Reza mula berubah.

Liza Lyana berkenalan dengan Reza ketika berada di satu penerbangan luar negara. Menjalinkan hubungan skandal dengan Reza. Semakin lama, Liza bukan hanya jatuh cinta kepada Reza. Namun dia semakin obses dengan Reza sehingga sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan Reza.

Ustaz Fakih membesar dengan ilmu agama di luar Negara dan pulang ke Malaysia menjadi seorang Ustaz. Namun, satu konflik timbul yang mula menguji kesetiaan kepada isterinya. Ustaz Fakeh mula jatuh cinta dengan isteri orang yang selalu hadir ke kuliah agamanya. Dalam masa yang sama, Fakeh ni kasihankan wanita tersebut yang dianiyai oleh suami.

GAMBAR PELAKON
Pelakon Selafaz Cinta
Pelakon drama Selafaz Cinta
Drama Selafaz Cinta