Drama Semusim Rindu (Astro)

Semusim Rindu

Drama bersiri adaptasi novel Semusim Rindu karya Aleya Aneesa akan disiarkan menerusi slot Tiara (Astro Prima). Drama bersiri 40 episod terbitan MIG Prouction ditunjangi oleh Ben Amir dan Intan Ladyana. Diarahkan oleh sutradara Ejump Zahir. Nantikan tayangannya bermula 30 Mei ini, setiap Isnin hingga Jumaat pukul 6 petang di Astro Prima saluran 105 dan Maya HD saluran 135.

JUDUL : SEMUSIM RINDU 
EPISOD : 40 episod
TARIKH TAYANGAN : 30 Mei 2017
HARI / MASA : Isnin–Jumaat, 6.00 petang
SIARAN : Slot Tiara Astro Prima 105 & Maya HD (135)
PENULIS NOVEL : Aleya Aneesa
SKRIP : Pouvin & Tommy Loh
PENGARAH : Ejump Zahir
TERBITAN : MIG Production Sdn Bhd
PELAKON : Ben Amir, Intan Ladyana, Aizat Hassan, Elly Arifin, Syaa Nasir, Dayang Areeda, Syerinie Myra, Donna Muslim, Fatin Afeefa, Haliza Misbun, Kartina Aziz, Roslan Saleh, Mysarra, Fish fazil, Fish fazil, Tengku Fiella

WATAK PELAKON 
Intan Ladyana sebagai Hajar
Ben Amir sebagai Ikhman
Haliza Misbun sebagai Datin Nasriah
Kartina Aziz sebagai Nazimah
Aizat Hassan sebagai Eddie
Elly Arifin sebagai Nisda
Syaa Nasir sebagai Sofea
Dayang Areeda sebagai Hanna
Syerinie Myra sebagai Fifie
Donna Muslim sebagai Fuuzan
Fatin Afeefa sebagai Husna
Mysarra Syahfiedzrien sebagai Najiha

LAGU TEMA / OST SEMUSIM RINDU 
Lagu: Warkah Untukku
Penyanyi : Ara AF2016
Video → Link

SINOPSIS SEMUSIM RINDU 
Mengisahkan Hajar Adira yang kehilangan kedua ibu bapanya sejak berumur 5 tahun, sejak itu dia tinggal bersama ibu saudaranya, Nazimah. Hajar selalu didera oleh Nazimah. Tidak tahan dengan penderaan fizikal dan mental yang terpaksa dilalui selama 5 tahun, Hajar nekad melarikan diri ke Johor untuk bertemu dengan Mak Ngah Nasriah. Namun, setibanya di Johor Bahru Hajar hilang punca tanpa mengetahui arah untuk dituju. Pertemuannya dengan Firdaus yang sedang menunggu ketibaan isterinya, Fauziah telah membawa Hajar ke dalam kehidupan suami isteri itu yang masih belum dikurniakan zuriat.

Bagaimanapun, nasibnya bertambah malang apabila ibu angkatnya meninggal dunia, manakala bapanya pula lumpuh. Situasi itu secara tidak langsung membuatkan segala tanggungjawab terletak di bahunya untuk membesarkan adik-beradiknya yang lain.

Muncul pula Ikhman, lelaki yang suka sangat meyakitinya. Ikhman telah jatuh hati pada Hajar, namun keegoannya menjadi penghalang untuk berterus-terang. Pertemuaan mereka itu juga membuka jalan untuk Hajar bertemu dengan keluarga kandungnya. Kehadiran Pak Usu Halil selepas 15 tahun mencarinya masih sukar dimaafkan Hajar.

Hajar dan Ikhman pula setuju disatukan walaupun, Hajar masih sangsi akan perasaannya. Perkahwinan mereka berlangsung dengan syarat, mereka takkan tinggal sebumbung selepas berkahwin.  Bagaimanapun, satu demi satu konflik muncul sehingga membuatkan mereka bergolak dengan perasaan masing-masing apabila bersikap ego.

GAMBAR PELAKON 
Semusim Rindu

Pelakon Semusim Rindu
Pelakon drama Semusim Rindu