Drama Wanita Syurga (TV3)

Wanita Syurga

Nantikan drama Wanita Syurga akan datang di slot Akasia TV3 mulai 15 Mac 2024, setiap Isnin hingga Jumaat pukul 6:58 petang. Menampilkan pelakon seperti Redza Rosli, Siti Khadijah Halim, Nazim Othman, Riena Diana dan ramai lagi. Drama terbitan Zamriez Golden Pictures diarahkan oleh Riza Baharudin dan skrip oleh Sophilea. Wanita Syurga juga boleh strim di perkhidmatan penstriman iQIYI satu jam selepas siaran TV.

Wanita Syurga

Episod: 35
Tarikh Tayangan: 15 Mac 2024
Waktu Siaran: Isnin - Jumaat, 6:58 petang
Rangkaian: Akasia TV3 / iQIYI
Penulis Skrip: Sophilea & Shaza Talib
Pengarah: Muhamad Riza Baharudin
Produksi: Zamriez Golden Pictures

Lagu Tema: Masihkah Ada Rasa Itu? - Misha Omar

Watak Pelakon
Siti Khadijah Halim sebagai Ardini Zahira
Redza Rosli sebagai Amar Ilhami
Riena Diana sebagai Farah Ilyani Mokhtar
Nazim Othman sebagai Luqman
Marisa Yasmin sebagai Puan Faizah
Zamarul Hisham
Shah Iskandar
Wan Sharmila
Amyza Aznan
Syazuwan Hassan
Puteri Khareeza
Syamim Farid
Annie Mosha
Arieana Mikayla

Sinopsis Wanita Syurga

Menceritakan tentang Ardini (Siti Khadijah Halim) yang ikhlas menjadi isteri kepada Amar (Redza Rosli), lelaki yang dicintainya namun ketika cintanya dikhianati dia juga harus bersedia kehilangan kedua-dua permata hatinya, Wana dan Warith.

Kisah bermula apabila Ardini meninggalkan kerjayanya sebagai pereka dalaman semata-mata untuk memberi tumpuan kepada keluarganya.

Kehidupan Ardini dan Amar bahagia di samping dua cahayamata mereka iaitu Wana dan Warith. Namun, langit tidak sentiasa cerah, sehingga kemunculan orang ketiga, Alin (Riena Diana).

Amar dan Alin berkahwin di luar negara tanpa pengetahuan keluarga. Sejak itu, kehidupan Ardini dan anak-anaknya terabai kerana Amar melebihkan Alin kerana dia seorang yang bekerjaya. 

Ardini mendapat sokongan Puan Faizah, ibu mertuanya menjalani masalah rumah tangganya. Ardini bangkit semula untuk mempertahankan haknya sebagai seorang ibu.

Kedatangan Luqman, peguam syarie yang juga kawan sekampung Ardini membuatkan Ardini kembali bernafas dan nekad untuk mendapatkan kembali haknya yang di rampas oleh Amar dan Farah. Mampukah Ardini mendapatkan semula haknya yang hilang?

Wanita Syurga