Drama Terlanjur Cinta (Viu)

Terlanjur Cinta

Drama terbaharu Viu Original, Terlanjur Cinta menggandingkan pelakon Puteri Balqis, Syafiq Kyle, Syafie Naswip, Khir Rahman, Umie Aida dan ramai lagi. Terbitan Rumah Karya Cinta diarahkan oleh Izuan Mokhtar dan skrip oleh Eirma Fatima. Strim Terlanjur Cinta mulai 14 Mac 2024, setiap Khamis hingga Sabtu di platfrom penstriman Viu.

Terlanjur Cinta

Tarikh Tayangan di Viu: 14 Mac 2024
Waktu Siaran: Khamis - Sabtu, 12 malam
Penulis Skrip: Eirma Fatima
Pengarah: Izuan Mokhtar
Produksi: Rumah Karya Cinta

Watak Pelakon
Puteri Balqis Ashikin sebagai Aishah
Syafiq Kyle sebagai Amir
Khir Rahman sebagai Pak Majid
Syafie Naswip sebagai Salleh
Umie Aida sebagai Mariam
Syafi Tee sebagai Hassan
Taqim Zaki sebagai Manan
Anne Abdullah sebagai Mak Amir

Lagu Tema (OST)
Tajuk: Terus Hidup 
Penyanyi: Aina Abdul
Komposer & Lirik: Aina Abdul

Sinopsis Terlanjur Cinta

Demi menyelamatkan abangnya, seorang penagih dadah bernama Salleh, dari penjara dan menyelamatkan keluarganya dari belenggu kemiskinan, Aishah menerima lamaran seorang duda tua, Pak Majid. 

Ini menyebabkan Aishah xxHidayah mengenepikan percintaan beliau dengan rakannya, Amir. Walaupun berbeza umur, sikap Pak Majid yang berbudi bahasa dan menawan menyebabkan Aishah jatuh cinta padanya.

Walaubagaimanapun, harapan Aishah untuk bahagia berkecai apabila Pak Majid kembali daripada kerja luarnya bersama isteri kedua. Kini, Aishah perlu berjuang untuk mengekalkan kehidupan baharunya.

Sementara itu, Amir yang menunggu Aisyah mempersoalkan dirinya, samada beliau masih berpeluang memberikan kebahagiaan kepada Aisyah.

Terlanjur Cinta