Drama Sihir lakonan Kamal Adli dan Hun Haqeem

drama Sihir

Saksikan drama Sihir gandingan pelakon Kamal Adli dan Hun Haqeem akan disiarkan di Astro Ria mulai 1 November 2021, setiap Isnin hingga Khamis jam 11 malam.

JUDUL : SIHIR
EPISOD : 20
TARIKH TAYANGAN : 1 November 2021
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 11:00 malam 
RANGKAIAN : Astro Ria 104
IDEA ASAL : Syawal Azrai, Srikandi Emma
PENULIS SKRIP : Nadia Khan, Rahim Ramli, Michelle Yoon, Qawiem Hamizan, Mamu Vies
PENGARAH : Michael Ang, Kamal Adli, Hun Haqeem, Azmir Affandi
PRODUKSI : Juita Viden Sdn Bhd
PELAKON : Kamal Adli, Hun Haqeem, Farah Ahmad, Zarul Umbrella, Sharifah Shahora, Fiza Thomas, Zarynn Min, Dilla Ahmad, Mak Wan Ju, Ellyas Abdullah, Katalina, Afiq Rahem, Faha Azhar

WATAK PELAKON
Kamal Adli sebagai Nuh
Hun Haqeem sebagai Hud
Zarul Husin sebagai Ustaz Ayub

SINOPSIS SIHIR
Menceritakan tentang pasangan kembar bernama Nuh dan Hud yang mempunyai kelebihan deria keenam dan cuba menyelesaikan kes-kes berkaitan dengan sihir yang mengganggu orang di sekeliling mereka.
 
Nuh mempunyai kebolehan untuk melihat masa depan menerusi mimpi manakala Hud pula memiliki hijab yang membolehkannya melihat perkara yang ghaib dan mistik.
 
Mereka sering mendapat alamat daripada mimpi atau dengan melihat bayangan sebagai petunjuk kepada sesuatu perkara.
 
Kembar ini dibelanggu persoalan untuk menjejaki asal usul mereka dan sepanjang perjalanan itu Nuh dan Hud dipertemukan dengan insan yang merana kerana sihir dan orang-orang yang mengamalkan ilmu sihir.

Setiap kali mereka membantu, mereka sering merasakan semakin dekat dengan jawapan yang mereka cari.

Satu persatu petunjuk dirungkai yang akhirnya membawa Nuh dan Hud untuk mengenali siapa diri mereka yang sebenarnya.

Episod 01
Hud & Nuh kini perlu meninggalkan rumah anak yatim yang didiaminya setelah cukup umur namun terpaksa membatalkan hasrat mereka setelah mendapat alamat mengenai Mak Cik Halimah yang merana terkena busung.

Episod 02
Nuh mendapat alamat mengenai seorang wanita yang cuba membunuh diri dengan terjun di sebuah jambatan. Hal ini membawa mereka kepada gangguan di sebuah majlis perkahwinan yang terkena sihir pemisah.

Episod 03
Bayangan yang mucul dalam pandangan Hud menjelaskan keadaan Nuh yang sedang sakit. Kerana iri hati, Nuh di uji dengan sihir "Gong Tau" yang hampir meragut nyawanya.

Episod 04
Salina membawa Nuh & Hud bekerja di sebuah kelab malam tempatnya bekerja. Nuh & Hud mula mendapat petunjuk tentang penyanyi suara merdu yang mereka dengari selama ini menggunakan minyak buluh perindu.

Episod 05
Cik Hilyah meminta bantuan Nuh & Hud setelah kes histeria yang berlaku di asrama mereka sukar dibendung. Kembalinya mereka kini merungkai kisah jin yang bersarang dalam rahim warden asrama itu.

Episod 06
Berbekalkan informasi terbaru, Nuh & Hud kembali merantau untuk mencari asal usul mereka dan dipertemukan dengan keluarga En Azmir. Azimat taring rimau yang digunakan En Azmir akhirnya memakan diri.

Episod 07
Nuh & Hud bekerja sambilan di sebuah kedai makan untuk kelangsungan hidup. Namun kehadiran mereka telah membuka rahsia pemilik kedai itu yang menggunakan pocong pelaris bagi menarik pelanggan.

Episod 08
Fikri menjemput Nuh & Hud untuk hadir ke majlis perkahwinannya. Namun di majlis itu Hud mendapat bayangan wajah sebenar mak andam yang hodoh dan menakutkan.

Episod 09
Nuh mendapat petunjuk melalui mimpinya mengenai kes perogol bersiri yang semakin berleluasa. Dari petunjuk itu mereka cuba merungkai dan menjejaki penjahat ini yang mengamalkan ilmu pukau.

Episod 10
Ben adalah kenalan Nuh & Hud yang telah terkena sihir Bitas sebagai balasan atas kejahtan yang sering dia lakukan terhadap gadis-gadis yang ditemuinya. Sihir ini sangat popular kalangan masyarakat Sabah.

Episod 11
Nuh & Hud diberi kepercayaan untuk menguruskan food truck baru majikan mereka. Namun persaingan yang mereka hadapi semakin teruk apabila ada yang menggunakan sihir tanah kubur.

Episod 12
Ustaz Ayub terpaksa meminta bantuan Nuh & Hud untuk membantu anak rakanya yang terkena sawan tangis. Tanpa Daim sedari gangguan itu datang dari pedang antik lama yang disimpan olehnya.

Drama Sihirdrama Sihir