Ketupat Rendang Brownies Coklat (TV3)

Ketupat Rendang Brownies Coklat

Drama bersiri Panasonic Ketupat Rendang Brownies Coklat arahan Razaisyam akan disiarkan di saluran TV3 mulai 25 Mei ini. Dibintangi oleh Rita Rudaini, Rashidi Ishak, Khatijah Tan, Mior Hashim Manaf, Khayrisyah Kamal dan Habeil Lutfillah. Drama Ketupat Rendang Brownies Coklat disiarkan setiap hari Khamis, jam 6.00 petang. Manakala siaran ulangan bermula 3 Julai 2017, Isnin hingga Khamis pada jam 5.35 petang.

JUDUL : KETUPAT RENDANG BROWNIES COKLAT
JUMLAH EPISOD : 4 episod
TARIKH TAYANGAN : 25 Mei-15 Jun 2017
HARI / MASA : Khamis, 6.00 petang
SIARAN TV : TV3
SKRIP : Nazri M. Annuar
PENGARAH : Razaisyam
TERBITAN : Lumatic Films
PELAKON : Rita Rudaini, Rashidi Ishak, Khatijah Tan, Habiel Lutfillah, Mior Hashim Manaf, Khayrisyah Kemal, Nazeera Sardi, Ruhainies

WATAK PELAKON 
Rashidi Ishak sebagai Zaid
Rita Rudaini sebagai Elyna
Khatijah Tan sebagai Wan
Mior Hashim Manaf sebagai Tok Wan
Habiel Lutfillah sebagai Hasif

SINOPSIS KETUPAT RENDANG BROWNIES COKLAT
Sudah hampir tiga tahun, Zaid (Rashidi Ishak) dan keluarganya tidak menyambut Hari Raya bersama-sama di kampung halaman mereka. Ibu bapanya, Wan (Khatijah Tan) dan Tok Wan (Mior Hashim Manaf) jelas sekali merindui cucu kesayangan mereka dan kian beria-ia meluangkan masa bersama-sama mereka. Tahun ini tiada bezanya buat Zaid kerana isterinya Elyna (Rita Rudaini) sibuk bekerja. Apabila Zaid menelefon untuk memberitahu ibu bapanya bahawa mereka tidak akan pulang ke kampung, Wan berpakat dengan Tok Wan untuk pergi ke bandar dan memberikan kejutan buat Zaid.

Walaupun Wan merasai dirinya seperti tidak diundang oleh Elyna, dia tidak berputus asa dan memutuskan untuk menggunakan senjata rahsia beliau dengan hidangan rendang yang enak, dimasak dengan penuh kasih sayang bagi memenangi hati keluarganya.

Ketupat Rendang Brownies Coklat