Cahaya Muthusamy (TV9)

Cahaya Muthusamy

Saksikan telefilem Cahaya Muthusamy tayangan sempena hari Deepavali yang akan disiarkan di TV9 pada hari Isnin ini jam 8.30 malam. Dilakonkan oleh Shashi Tharan, Azizul Ammar, Sangeeta Krishnasamy dan ramai lagi. Telefilem arahan Megat Sharizal.

JUDUL : CAHAYA MUTHUSAMY
TARIKH / MASA : Isnin, 24 Oktober 2016, 8.30 malam
SIARAN : Slot Skrin Di 9 (TV9)
SKRIP : Nazri M Annuar
PENGARAH : Megat Sharizal
TERBITAN : Playground Productions
PELAKON : Shashi Tharan, Azizul Ammar BMB, Sangeeta Krishnasamy, Sangabalan, Thashwini Gunaseelan, KS Maniam, Susila Devi, Gandhi Nathen, Jay Iswazir, Ruzana Ibrahim, Farah Rani, Ameera Ramlee

SINOPSIS CAHAYA MUTHUSAMY
Kisah Sam dan keluarganya sudah lama tidak menyambut Deepavali. Hubungan Sam dan keluarganya juga menjadi semakin renggang. Oleh itu, Sam menjadi lebih tekad untuk menerima tawaran bekerja di sebuat studio fotografi yang terletak di Sydney, Australia. Sam menganggap tawaran itu sebagai jalan yang terbaik untuk fasa seterusnya dalam kehidupan. Pada suatu hari, Atuk Sam telah dimasukkan ke hospital akibat serangan sakit jantung. Peristiwa ini menyebabkan Sam mula berusaha untuk merapatkan kembali hubungan antara semua ahli keluarganya. Namun, dia harus berdepan dengan pelbagai cabaran dan masa semakin suntuk. Dia cuba memasak makan malam untuk keluarganya. Tapi kesudahannya semua ahli keluarganya saling bergaduh di meja makan. Sam tidak putus asa, dia membawa keluarganya ke Batu Caves dengan harapan 'family-outing' ini dapat merapatkan ahli keluarganya. Sekali lagi mereka saling bergaduh. Adakah Sam berjaya menyambut Deepavali bersama ahli keluarganya tahun ini?

Pelakon Cahaya Muthusamy
Pelakon telemovie Cahaya Muthusamy