Drama Klik! Pengantin Musim Salju

Klik Pengantin Musim Salju

Nantikan drama adaptasi novel 'Klik! Pengantin Musim Salju' karya Suri Ryana yang akan menemui penonton di Astro Ria. Mengandingkan Alif Satar dan Siti Nordiana sebagai teraju utama. Turut dijayakan oleh Atikah Suhaime, Adam Lee, Cik Manggis, Dafi, Ardell Aryana, Lan Solo dan ramai lagi. Drama bersiri 20 episod ini diarahkan oleh sutradara Hadith Omar. Akan disiarkan bermula 14 Mei, setiap Isnin hingga Khamis jam 7 malam di Astro Ria (104), Astro Ria HD (123) dan Astro Ramadan HD (122).

JUDUL : KLIK! PENGANTIN MUSIM SALJU
JUMLAH EPISOD : 20 episod
TARIKH TAYANGAN : 14 Mei 2018
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 7:00 malam
SIARAN TV : Astro Ria (104), Astro Ria HD (123), Astro Ramadan HD (122)
PENULIS NOVEL : Suri Ryana
PENGARAH : Hadith Omar
TERBITAN : Filmscape Sdn Bhd
PELAKON : Alif Satar, Siti Nordiana, Adam Lee, Atikah Suhaime, Norlia Ghani, Nina Juren, Cik Manggis, Dafi, Ardell Aryana, Lan Solo, Aleza Shadan, Jasmine Ashraff, Farouk Hussain, Mak Wan, Zamarul Hisham

WATAK PELAKON 
Alif Satar sebagai Adam Putra
Siti Nordiana sebagai Kasih Lateefa
Adam Lee sebagai Hud Mikael
Atikah Suhaime sebagai Karlisha Zandra
Norlia Ghani sebagai Tengku Maryam
Nina Juren sebagai Tengku Alawiyah
Aleza Shadan sebagai Aisyah
Lan Solo sebagai Irham
Cik Manggis sebagai Nana
Dafi sebagai Sam
Ardell Aryana sebagai Layla
Jasmine Ashraff sebagai Aryana Putri

LAGU TEMA / OST 
Tajuk : Sebenarnya
Penyanyi : Alif Satar & Siti Nordiana

SINOPSIS KLIK PENGANTIN MUSIM SALJU
Demi kesihatan neneknya, Adam Putra mengajak Kay, gadis brutal yang langsung tak feminin untuk berlakon sebagai pengantin olok-oloknya kerana tunangnya (Karlisha Zandra) membatalkan perkahwinan mereka pada saat akhir. Kay yang tidak mahu disatukan dengan Irham, mamat sewel yang menyakitkan hatinya itu bersetuju berlakon sebagai pengantin olok-olok Adam Putra dan mengikut lelaki itu ke Jepun untuk bertemu dengan nenek Adam Putra.

Musim dingin dan salju tebal di Jepun menjadi saksi cinta mereka bersemi. Dalam mengharungi hari-hari sebagai pasangan pengantin olok-olok, mereka terjebak dalam gelora cinta yang hangat membara hingga akhirnya mereka betul-betul jadi pengantin.

Asyiknya mereka menyulam cinta setelah berkahwin di bumi Jepun sehinggakan mereka tidak menyangka ada badai yang sedang menanti setelah mereka pulang ke Malaysia. Cinta mereka diuji dengan kehadiran Hud Mikael, sepupu Adam Putra yang pernah sukakan Kay dan juga bekas tunang Adam Putra iaitu Karlisha Zandra.

Berjayakah pengantin musim salju ini mempertahankan cinta suci mereka?

GAMBAR PELAKON
Pengantin Musim Salju

Pelakon Pengantin Musim Salju
Pelakon drama Pengantin Musim Salju
Klik! Pengantin Musim Salju
Barisan pelakon