Drama Cinta Samar TV1

Cinta Samar

Drama Cinta Samar akan mengisi slot Widuri di TV1 menggantikan drama 2000KM Ke A-Haram. Drama arahan Malek Rahman itu menampilkan Amar Asyraf dan Syatilla Melvin sebagai pelakon utama. Akan menemui penonton mulai 11 Februari ini, setiap Sabtu dan Ahad, pukul 7.00 petang di TV1. Dram ini juga boleh ditonton menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my)

JUDUL : CINTA SAMAR
EPISOD : 26 episod
TARIKH TAYANGAN : 11 Februari 2017
HARI / MASA : Sabtu & Ahad, 7.00 malam
SIARAN : Slot Widuri TV1 (RTM) 
PENGARAH : Malek Rahman 
PELAKON : Amar Asyraf, Syatilla Melvin, Erry Putra, Shahrol Nizam, Marissa Yasmin, Hafizuddin Fazil, Khaty Azean, Rahim Jailani, Rosnah Johari, Norazifah Abidin, Mimi Lana, Aedy Ashraf, Along Eyzendy, Zulkifli Ismail, 

WATAK PELAKON 
Amar Asyraf sebagai Azli
Syatilla Melvin sebagai Juliana

SINOPSIS CINTA SAMAR
Mengisahkan perjalanan hidup watak Azli yang tidak tamat pengajian dalam jurusan perancang bandar kerana masalah kewangan. Di sebabkan terlalu minat dengan kereta mewah, dia sanggup untuk menjadi pemandu peribadi kepada seorang kontraktor, Hisham. Dua bulan bertugas dia telah menyamar sebagai Pengarah Urusan syarikat ketika Hisham bercuti dan berkenalan dengan Juliana, anak kepada Tan Sri Malik.

Setelah masing-masing jatuh cinta dan berjanji untuk sehidup semati serta dikenalkan kepada Tan Sri Malik, Azli mula rasa bersalah dan menyesal dengan perbuatannya. Dia telah mengaku kepada Juliana yang dia sebenarnya hanya seorang pemandu yang menyamar sebagai ahli perniagaan.

Juliana tidak percaya dan menuduh Azli menipunya dan cuba lari daripada dia. Tan Sri Malik juga tidak percaya berdasarkan penampilan, memandu kereta mewah dan mengetahui banyak perkara selok belok perniagaan hartanah. Malah Juliana jatuh sakit kerana terlalu kecewa rindukan Azli.

Azli memberitahu Hisham yang dia hendak berhenti kerana rasa bersalah menyamar dan sekarang Juliana anak Tan Sri Malik terlalu mempercayainya. Hisham tidak membenarkan Azli berhenti malah meminta dia terus menyamar kerana syarikat Hisham sedang melobi kontrak dari syarikat Tan Sri Malik. Malah Hisham sanggup menjadi pemandu kepada Azli.

Akhirnya, Azli dan Hisham saling bertukar-tukar penyamaran bagi mencapai misi mereka. Hisham berjanji akan memberi syer kepada Azli dalam syarikatnya sekiranya berjaya memperolehi kontrak dari Tan Sri Malik.

Tan Sri Malik tetap mahu menyerah projek tersebut kepada Azli. Juliana membantah. Di masa yang sama Tan Sri bersama rakan kongsinya telah merancang untuk menjodohkan Juliana dengan anak saudara Tan Sri Johar. Azli adalah anak saudara Tan Sri Johar. Namun adakah
rancangan Tan Sri Malik dan Tan Sri Johar berjaya?